פעילי חיזבאללה הפגינו הלילה בביירות נגד הסכם ישראל-לבנון, וחסמו כבישים בצמיגים בוערים. בהמשך הצבא הלבנוני פיזר את ההפגנות, לפי דיווחים.
עד 21:20 שבת, צבא לבנון פיזר פעילי חיזבאללה בביירות שחסמו כבישים בצמיגים בוערים במהלך הלילה, פינה את החסימות והשיב את התנועה. הצעד מהווה נקודת מפנה אחרונה במחזור מחאות ותגובות ביטחוניות שהתפתחו מאז שנחתם הסכם המסגרת מוקדם יותר היום בוושינגטון.
דחייתו של חיזבאללה את ההסכם הייתה מהירה: ב-20:33 ירושלים, The Zioneer דיווח כי נעים קאסם, מזכ״ל הארגון, הכריז שההסכם "חסר תוקף" וקרא לבטלו. דקות לאחר מכן, בגרסאות 2 ו-3 של הדיווח, צוינו עימותים שפרצו בביירות בין מאות תומכי חיזבאללה לכוחות הביטחון הלבנוניים, וחבר פרלמנט מטעם הארגון קבע כי ההסכם "משרת רק את האינטרסים" של ישראל. הדיווח הראשוני בשעה 20:33 קבע את ציר הזמן, תוך ציון הכרזתו של קאסם כי חיזבאללה דוחה את ההסכם — עמדה שהממשלה הלבנונית תמכה בה.
כפי שדווח ב-The Zioneer מוקדם יותר השבוע (ה' 25 ביוני, 12:19 ירושלים), סקר מצא כי 56% מהישראלים תומכים בפעולה צבאית נגד חיזבאללה גם במחיר עימות רחב יותר עם איראן. תחושה זו, לצד דפוס רחב יותר של ספקנות ציבורית כלפי הפסקות אש עם חיזבאללה (79% מביעים חוסר אמון בהסדרים כאלה, לפי אותו סקר), מספקת הקשר לפער הציפיות משני צדי הגבול.
עד כה לא דווח על נפגעים או מעצרים בהפגנה הלילית. לא ברור אם פיזור הצבא מסמן הרגעה או עורר אי-שקט נוסף, ואם מתוכננות הפגנות נוספות בהובלת חיזבאללה.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
