חיזבאללה מסר הערב (חמישי), בפעם השלישית, כי החיסולים הממוקדים שביצעה ישראל בשלושת הימים האחרונים — בהם 7–10 הרוגים ופצועים — הם ״הפרות בוטות״ של הפסקת האש. מוקדם יותר הערב חיסל חיל האוויר חמישה מחבלי חיזבאללה נוספים ברכס עלי טהאר.
חיזבאללה פרסם הערב (חמישי) הודעה ובה אזהרה, בפעם השלישית, כי החיסולים הממוקדים שביצעה ישראל בשלושת הימים האחרונים — שגרמו לפי דבריו ל-7 עד 10 הרוגים ופצועים — מהווים "הפרות בוטות" של הסכם הפסקת האש. הארגון לא פירט לאילו אירועים ספציפיים הוא מתייחס.
מוקדם יותר הערב תקף חיל האוויר הישראלי וחיסל חמישה מחבלי חיזבאללה נוספים ברכס עלי טהאר. הרכס הוא מוקד חוזר של חיכוכים: כפי שדיווח The Zioneer, כוחות צה״ל חיסלו מחבלי חיזבאללה באותו אזור מספר פעמים בשבועות האחרונים, בהם ב-23 וב-24 ביוני, אז חוסלו מחבלים שחצו את הקו הצהוב בכסות אזרחית בדרך לתשתית תת-קרקעית.
האשמת חיזבאללה מגיעה על רקע טענות הדדיות חוזרות ונשנות להפרות הפסקת אש. צה״ל האשים בעבר את חיזבאללה בהפרות "בוטות" (14 ביוני), ודיווח על תקיפת למעלה מ-70 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון ב-24 שעות. הארגון, מצדו, פרסם מניין הפרות משלו, לרבות טענה ל-300 הפרות מאז יום שישי, 19 ביוני.
האירוע הנוכחי — התקיפה ברכס עלי טהאר — טרם זכה לתגובה רשמית מצד צה״ל. בהודעת חיזבאללה לא צוין אם הארגון מתכוון להגיב מבצעית לתקיפות.
- מבוססצה״ל: ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בחציית הקו הצהוב בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר
- מתפתחצה״ל חיסל מחבלי חיזבאללה שאיימו על כוחותיו הפועלים בלבנון
- מבוססצה״ל: לוחמים תקפו חוליית מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון לאחר הפרת הפסקת האש
- מבוססצה״ל תקף מחבלי חיזבאללה ברכס עלי א-טאהיר; פירק ארבע עמדות שיגור רקטות ברצועת עזה
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
