צה״ל השלים ב-24 השעות האחרונות את כיבוש רכס עלי טאהר האסטרטגי בדרום לבנון, כך לפי צה״ל. הרכס, המשקיף על העיר נבטיה, הוא כעת חלק מרצועת הביטחון החדשה של ישראל ושמו שונה למעלה טהרה.
ב-24 השעות האחרונות השלים צה״ל את כיבוש רכס עלי טאהר, שלוחה אסטרטגית בדרום לבנון המשקיפה על העיר נבטיה. לפי צה״ל, הרכס הוא כעת חלק מרצועת הביטחון החדשה של ישראל ויישאר בשליטת ישראל לצמיתות. צה״ל שינה את שם הרכס ל׳מעלה טהרה'.
הרכס, המתנשא לגובה של כ-697 מטרים, היה מוקד מרכזי של פעילות הקרקע ביוני 2026. כפי שדווח ב-The Zioneer, כוחות צה״ל הגיעו לפאתי הרכס ב-13 ביוני, ניהלו קרבות מגע עם מחבלי חיזבאללה במהלך 19-20 ביוני, וספגו איומים מחיזבאללה שיפעל מול התקדמות צה״ל למרות מסגרת הפסקת אש. ההכרזה הנוכחית מסמנת את השלמתו הרשמית של המהלך.
ציר הזמן של האישור התפתח: הדיווחים הראשונים מ-13 ביוני התבססו על גורמים צבאיים אנונימיים ועל תקשורת לבנונית; ב-19 ביוני הודתה צה״ל בלחימה בפומבי; העדכון הנוכחי מהווה הודעה רשמית של צה״ל בערוצו העברי. עמדת חיזבאללה בנוגע לאובדן הרכס לא עודכנה מאז הצהרתם מ-20 ביוני בה נשבעו לפעול מול התקדמות צה״ל. הסדרי הביטחון ארוכי הטווח לרצועת הביטחון נותרו לא מוגדרים מעבר להצהרת ישראל על שליטה קבועה.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
