חיילי צה״ל ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע שחצו למרחב הביטחוני בדרום לבנון, כך דובר צה״ל. לאחר ירי להרחקה וקריאות שלא נענו, בוצע ירי נוסף להסרת האיום; זוהתה פגיעה. האירוע מצטרף לשורה של התנגשויות ברכס האסטרטגי.
דובר צה״ל דיווח היום (שלישי) אחר הצהריים על אירוע שני ברכס עלי א-טאהר, שבו חיילי צה״ל ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע שחצו למרחב הביטחוני בכסות אזרחית. לאחר ירי להרחקה וקריאות שלא נענו, בוצע ירי להסרת האיום וזוהתה פגיעה. האירוע התרחש זמן קצר לאחר אירוע ראשון באותו רכס, שדווח לראשונה על ידי צה״ל בשעה 16:34, שבו גם ירו הכוחות לעבר מחבלי חיזבאללה בכסות אזרחית.
האירועים היום הם חלק משורת התנגשויות ברכס מאז אמצע יוני. ב-15 וב-19 ביוני דווח על ירי טילי נ״ט של חיזבאללה לעבר טנקי צה״ל באזור נבטיה ועל תקיפות אוויריות ישראליות נגד חוליות מתקרבות, כפי שדיווח "The Zioneer". ב-20 ביוני, חיזבאללה הכחיש בפומבי את טענות צה״ל על כיתור לוחמיו ברכס וכינה אותן 'חסרות בסיס'. צה״ל ממשיך להאשים את חיזבאללה בשימוש באזרחים ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.
לא דווח על נפגעים בשני האירועים של היום, וצה״ל לא מסר האם המחבלים נהרגו או נפצעו.
17 התפתחויות
- מאומתצה״ל חיסל שני מחבלי חיזבאללה בנבטיה; חוסלו מחבלים נוספים ברכס עלי טאהר
- מאומתצה״ל מאשר תקיפה שנייה בנבטיה: חיסל חוליית מחבלי חיזבאללה שהתקרבה לכוחות
- מתפתחבפעם השנייה היום: ארבעה מחבלי חיזבאללה חצו את הקו הצהוב — כוחותינו ביצעו ירי להסרת האיום
- מאומתשני מחבלי חיזבאללה חוסלו על ידי צה״ל בתקרית בגבול הצפון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
