הפתיח
צה״ל אישר אחר הצהריים (שלישי) כי כוחותיו חיסלו ארבעה מחבלי חיזבאללה שחצו את "הקו הצהוב" אל תוך המרחב הביטחוני ברכס עלי א-טאהר. המחבלים, שפעלו בכסות אזרחית כדי להסוות את תנועתם, הותקפו לאחר שהתעלמו מירי אזהרה בעת שניסו להגיע לתשתיות תת-קרקעיות של הארגון במרחב.
התקרית התרחשה ברכס האסטרטגי עלי א-טאהר, מרחב שידע לחימה עצימה בימים האחרונים. על פי דיווחי הצבא, כוחות צה״ל זיהו ארבעה פעילי חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע. החוליה חצתה אל תוך המרחב הביטחוני והתקרבה לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
בתחילה, ביצעו הכוחות ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים לא נענו לקריאות והמשיכו בהתקדמותם לעבר תשתית תת-קרקעית מוכרת של חיזבאללה, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. בהמשך אישר הצבא כי ארבעת המחבלים חוסלו בהיתקלות.
שליטה אסטרטגית וכסות אזרחית
בצה״ל הדגישו כי חיזבאללה ממשיך לפעול בכסות אזרחית כדי להגן על פעילותו הצבאית, ותיארו את השימוש בדחפור ובאופנוע כניצול ציני של תשתיות אזרחיות. אירוע זה מצטרף לדיווחים קודמים על פעילי חיזבאללה הנצורים בתוך רשתות המנהרות המסועפות המצויות ברכס.
נכון לעכשיו, צה״ל שומר על שליטה מבצעית ברכס עלי א-טאהר. גורמים צבאיים מסרו כי הכוחות ימשיכו למנוע כל כניסה או יציאה מהתשתיות התת-קרקעיות, ובכך למעשה מקיימים מצור על המחבלים שנותרו בתוך הקומפלקס התת-קרקעי. הרכס נחשב ליעד קריטי בתמרון המתמשך לפירוק מרכזי הפיקוד והשליטה של חיזבאללה בסמוך לנבטיה.
17 התפתחויות
- The Zioneer Intelligence Desk
- הארגון הימי הבין-לאומי של האו״ם מתחיל בפינוי של יותר מ-11,000 ימאים התקועים במפרץ בשל המלחמה
- שר האוצר סמוטריץ': ישראל לא מחויבת להסכם עם איראן, שומרת על חופש פעולה מול חיזבאללה
- השר לביטחון לאומי בן גביר עונה למפכ״ל: "נדרשים צעדים משמעותיים" בתום הפקת לקחים
- רופאים ישראלים ביצעו לראשונה פרוצדורה אולטרסאונדית לטיפול בהתמכרות קשה לאופיואידים
