צה״ל חיסל את אחמד מוניר חליל זזה, קצין ההנדסה של גדוד ג׳באליה המערבי של חמאס, וחוסיין ספדי, מפקד מערך הצליפה של הארגון בעיר עזה, בתקיפות נפרדות בצפון הרצועה. לפי הצבא, שניהם תכננו פיגועים נגד כוחות צה״ל תוך הפרת הפסקת האש, וננקטו צעדים לצמצום הפגיעה באזרחים.
צה״ל אישר הבוקר (שני, 08:03 שעון ירושלים) כי חיסל שני מפקדים בכירים בחמאס בצפון רצועת עזה בתקיפות מדויקות. אחמד מוניר חליל זזה, קצין ההנדסה של גדוד ג׳באליה המערבי, וחוסיין ספדי, מפקד מערך הצליפה בעיר עזה, חוסלו שניהם; לדברי הצבא, הם תכננו פיגועים נגד כוחות צה״ל תוך הפרת הפסקת האש.
התפתחות זו מגיעה בעקבות דיווח ראשוני של The Zioneer בשעה 08:03 שעון ירושלים על ביצוע התקיפות. באותה שעה פורסמו שמות המחוסלים בעדכונים עוקבים — תחילה כחמודי[?] מוניר חליל זזה וחוסיין ספדי (גרסאות 2 ו-3), ולאחר מכן כאחמד מוניר חליל זזה וחוסיין ספדי (גרסה 4), כשהאיותים הללו פורסמו רשמית על ידי צה״ל מאוחר יותר. אישור הצבא, שדווח על ידי The Zioneer בשעה 11:07, הוסיף כי ננקטו צעדים לצמצום הפגיעה באזרחים, אך לא פורטו פרטים נוספים על אופן התקיפה.
כפי ש-The Zioneer דיווח בימים האחרונים, צה״ל ממשיך לבצע פעולות ממוקדות נגד פעילים שהוא מחשיב לאיום מיידי, גם בתקופות הפסקת אש. ביום שישי, 12 ביוני, חיסל הצבא שלושה מפקדים מחמאס ומהג׳יהאד האיסלאמי שתכננו פיגועים מיידיים. הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, הצהיר במהלך ביקור ברצועת עזה ב-8 ביוני כי הצבא ימשיך בפעולות עד להשגת היעד של פירוק חמאס מנשקו.
עדיין לא ברור אם תקיפות אלה תואמו עם מנגנון הפסקת האש או מהוות הפרה שלו, ולא פורסם אימות בלתי תלוי לטענות צה״ל בנוגע לפעילות המחוסלים.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
