צה״ל מסר כי חיסל בסוף השבוע שני מחבלים בכירים בחמאס בתקיפות נפרדות בצפון רצועת עזה. אחמד מוניר חליל זאזא, אחראי ההנדסה של גדוד מערב ג׳באליה במרחב העיר עזה, חוסל לאחר שפעל לייצור וחלוקת אמצעי לחימה והטמנת מטענים. חסין צפדי, מפקד מערך הצליפה בעיר עזה, חוסל באחריותו לאורך המלחמה על כלל מתווי הצליפה נגד כוחות צה״ל ובשל הפרות שיטתיות של הפסקת האש.
דובר צה״ל הודיע הבוקר (שני) כי חוסלו בסוף השבוע שני מחבלים בכירים בחמאס בצפון רצועת עזה — אחראי ההנדסה של גדוד מערב ג׳באליה ומפקד מערך הצליפה בעיר עזה.
התקיפה הראשונה כוונה לאחמד מוניר חליל זאזא, אחראי ההנדסה של גדוד מערב ג׳באליה במרחב העיר עזה. לפי צה״ל, זאזא היה אחראי לייצור וחלוקת אמצעי לחימה בין הפלוגות, בניית בתים ממולכדים, וניסיונות להטמין מטענים בקרבת הקו הצהוב במטרה לפגוע בכוחות צה״ל הפועלים במרחב.
התקיפה השנייה חיסלה את חסין צפדי, מפקד מערך הצליפה בעיר עזה. צה״ל מסר כי צפדי היה אחראי לאורך המלחמה על כלל מתווי הצליפה נגד כוחות ישראל במרחב העיר עזה, והפר באופן שיטתי את הסכם הפסקת האש בשבועות האחרונים בכך שניסה להכשיר מחבלים ולקדם מתווי צליפה נוספים.
החיסולים מגיעים על רקע המשך הפעילות הישראלית בצפון הרצועה, שמטרתה — לפי הצבא — לסכל ניסיונות חמאס לשקם את יכולותיו המבצעיות במסגרת הפסקת האש. כפי שדיווח The Zioneer, צה״ל ביצע בימים האחרונים מספר תקיפות ממוקדות נגד מחבלי חמאס וג׳יהאד אסלאמי שלטענתו הפרו את תנאי הפסקת האש.
דיווחים מגורמים בעזה על נפגעים נוספים, בהם אזרחים, לא פורסמו עד כה.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
