צה״ל ביצע גל תקיפות שני בכפר בית יאחון שבדרום לבנון במהלך הלילה, לאחר היתקלות עם מחבל חיזבאללה שבה נפצעו ארבעה לוחמים. בצה״ל מסר כי מחבל אחד חוסל בתקרית. התקיפות בוצעו בסביבות 01:30, שעות לאחר גל ראשון בשעה 23:30.
צה״ל אישר הבוקר (שישי) גל תקיפות שני בכפר בית יאחון שבדרום לבנון, שהתבצע בסביבות השעה 01:30 שעון ירושלים — שעות לאחר הגל הראשון בשעה 23:30 אמש. הגל השני בא בעקבות היתקלות קרקעית עם מחבל חיזבאללה, שבה נפצעו ארבעה לוחמים: קצין באורח בינוני, וקצין נוסף ושני לוחמים באורח קל. בצה״ל מסרו כי מחבל חיזבאללה אחד חוסל בתקרית.
כפי שדווח ב-The Zioneer, העימותים החלו בסביבות 22:26 אמש, כאשר חיזבאללה ארב ללוחמי צה״ל שנכנסו לבית יאחון, והדבר הוביל לירי ארטילרי ותקיפות אוויריות. בשעה 01:26 לפנות בוקר דיווח הדסק על גל תקיפות תגמול בכפר לאחר פציעת ארבעה לוחמים, ובאותה דקה דווח על תקיפות חיל האוויר במקביל במרחב נבטיה. קודם לכן, דיווח לא מאומת בערוצי טלגרם, שצוטט ב-The Zioneer בשעה 18:04 שעון ירושלים ביום שישי ה-5 ביוני, תיאר פציעה קשה בהיתקלות אחרת עם חיזבאללה — דפוס שנותר בלתי מאומת על ידי צה״ל באותה עת.
הודעת צה״ל הבוקר, לאחר עדכון המשפחות, העלתה את רמת האיכות של המקור מדיווחים ראשוניים וטענות לא מאומתות לאישור רשמי ומפורט, שכלל דרגות פציעה מדויקות וחיסול המחבל. ההקשר כולל הפניה לתקרית רימון שאירעה ביום שישי ה-5 ביוני, שתיארה דפוס דומה: ארבעה לוחמים נפצעו, אחד מהם בינוני, בהפרת הפסקת אש של חיזבאללה – גם היא אושרה על ידי צה״ל.
לא ברור אם גל התקיפות השני כוון נגד המחבל הנמלט או נגד תשתית קבועה בבית יאחון. בצה״ל לא פירטו את סדרת המטרות השנייה.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
