31°46′40.7″N 35°14′07.7″E
בראש הכותרות
המברק
המברק →
מדינאות · מבזק · פוליטימתפתח

פרשן איראני טוען: ארה״ב היא שתגבה אגרות במיצרי הורמוז, בניגוד לעמדת בכירים בטהרן

מחלקת המודיעין של The Zioneer
פרשן איראני טוען: ארה״ב היא שתגבה אגרות במיצרי הורמוז, בניגוד לעמדת בכירים בטהרן

מקור ראשי קליטה פנימית · 1 אות קליטה שנבדק · חלון דסק 20:21

תקציר

פואד איזדי, פרשן לעניינים בינלאומיים המקורב למחנה השמרני, טען בריאיון לרשות השידור האיראנית כי לפי ההסכם שנחתם, ארצות הברית היא שאמורה לגבות אגרות מעבר במיצרי הורמוז בעוד 60 יום — בניגוד להצהרות של בכירים איראנים ובראשם יו״ר הכנסת קאליבאף, שטענו כי איראן תגבה "דמי שירות" במסגרת הסדרי הניהול החדשים.

01 · המברק

בריאיון ששודר הערב (שלישי) בטלוויזיה הממלכתית האיראנית, הציג פרשן לעניינים בינלאומיים המקורב למחנה השמרני, פואד איזדי, פרשנות שונה בתכלית מזו שמציגה הנהגת טהרן להסכם ההבנות שנחתם מול ארצות הברית בנוגע למיצרי הורמוז.

לדברי איזדי, ההסכם קובע כי ארצות הברית היא שתהיה אחראית לגביית אגרות מעבר מספינות החוצות את המיצר בתום תקופת חסד של 60 יום. "לא רק שאנחנו לא נגבה אגרות מעבר מספינות במהלך 60 הימים הקרובים — האמריקאים הם אלה שאמורים להגיע בעוד 60 יום ולגבות אגרות," אמר.

דבריו עומדים בניגוד לשורת הצהרות של בכירים איראנים בימים האחרונים, ובראשם יו״ר הכנסת מוחמד-באקר קאליבאף, שטענו כי איראן תגבה "דמי שירות" על מעבר במסגרת הסדרי הניהול החדשים, תוך הצגת האגרה כזכות ריבונית של איראן.

הנarrations הסותרות מדגישות ויכוח פנימי בטהרן על תנאי ההסכם, בשעה שגם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הצהיר בפומבי כי לא ייגבו אגרות במהלך הפסקת האש. The Zioneer סיקר בהרחבה את המחלוקת סביב משטר האגרות בהורמוז, לרבות ראיונו המפורט של קאליבאף והצהרות דוברי משרד החוץ האיראני. גרסתו של איזדי, אם מדויקת, מהווה ויתור איראני משמעותי.

מברקים קשורים
03 · מקורות ואות

מקורות ואות

ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.

  • קליטה פנימית
אחריות הדסק

הידיעה מתפרסמת באחריות מחלקת המודיעין של The Zioneer. ערוצי הקליטה הגולמיים נשמרים כפרובננס פנימי; גורם חיצוני ייקרא בשם רק כאשר הדבר מסייע לקורא לבחון טענה מסוימת.