דובר משרד החוץ האיראני אסמעיל בקאי מסר היום (שני) כי נוצר מנגנון חדש עם נוכחות מתווכים לפיקוח על הפסקת האש בלבנון. בקאי ציין כי בפגישות רב-צדדיות הובעו חששות איראניים לגבי הפרת ההסכמים מצד הצד השני, במיוחד המשך הפרת הפסקת האש על ידי ישראל.
דובר משרד החוץ האיראני, אסמעיל בקאי, הודיע היום (שני) על הקמת מנגנון פיקוח חדש להפסקת האש בלבנון, בהשתתפות מתווכים. בקאי מסר כי המנגנון נוצר כדי לפקח על סיום המלחמה והפסקת הלחימה בלבנון, תוך ציון חששות איראניים מהפרות ישראליות.
ההודעה מגיעה על רקע פעילות דיפלומטית ענפה סביב השיחות בין ארה״ב לאיראן, בתיווך קטאר ופקיסטן. מוקדם יותר היום דיווח The Zioneer כי איראן התנתה הסכם סופי עם ארה״ב בהפסקת הלחימה בלבנון, מפיו של בקאי. אתמול ציינה איראן כי השיחות מוקדשות לפיקוח על יישום מזכר הבנות, וכי הסכם סופי מותנה בסיום המלחמה בלבנון.
הטענה לא אומתה באופן עצמאי על ידי גורמים ישראלים או מערביים, והיא מבוססת על הצהרה איראנית רשמית אחת.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
