על פי דיווח של עמיחי שטיין (i24NEWS), ארה״ב הקימה מנגנון במעורבות איראנית להפסקת המלחמה בלבנון (ללא ישראל), יומיים לפני שהחלו מו״מ ישירים בין ממשלת לבנון לישראל. הדיווח מדגיש את התחזקות המעורבות האיראנית בתהליך המדיני.
עמיחי שטיין (i24NEWS) דיווח הבוקר (שני) כי ארה״ב הקימה מנגנון במעורבות איראנית להפסקת המלחמה בלבנון, שישראל אינה חלק ממנו, יומיים לפני מו״מ ישיר בין ממשלת לבנון לישראל. הדיווח מוצג כעדות נוספת להתחזקות המעורבות האיראנית בזירה הלבנונית, בזמן שארה״ב מקדמת מסלול דיפלומטי רחב יותר שכולל דיווחים על הסכם גרעין עם טהרן.
כפי שדיווח ה-Zioneer בימים האחרונים (15–19 ביוני), מספר דיווחים לא מאומתים תיארו הבנה אמריקאית-איראנית רבת-פנים שתכלול הפסקת אש בלבנון לצד סעיפים בנושא חופש הפעולה הישראלי. התנאים המדויקים ומעמד ההשתתפות הישראלית נותרו לא מאומתים. הדיווח אינו מבהיר אם המנגנון הוא חלק מהמסגרת הרחבה יותר או יוזמה נפרדת.
אין אישור רשמי אמריקאי, ישראלי או איראני למנגנון הספציפי הזה. העלון מבוסס על מקור בודד – דיווח העיתונאי – ויש להתייחס אליו כאל טענה דיפלומטית מתפתחת.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
