המשלחת האיראנית עזבה את שווייץ עם סיום שיחות הבכירים, כך לפי אסף רוזנצוייג (N12). בטהראן חוגגים את מה שהגדירו כהפיכה ל׳חלק ממערך הביטחון בלבנון', לפי הדיווח.
המשלחת האיראנית עזבה את שווייץ עם סיום שיחות הבכירים, כך לפי אסף רוזנצוייג (N12). הדיווח, שפורסם ביום שני בשעה 11:19, מביא את הנרטיב החגיגי מטהראן — כי איראן הפכה ל׳חלק ממערך הביטחון בלבנון'. זאת לאחר בוקר של אותות סותרים: קודם לכן דווח ב-The Zioneer (10:09) כי שיחות המשלחת הראשית הסתיימו אך צוותי מומחים נותרו. בשעה 10:54 דיווחה סוכנות תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה על הבנות שבהן איראן 'הפכה לחלק ממערך הביטחון בלבנון'. הדיווח הנוכחי אינו מבהיר אם צוותי המומחים נותרו בשווייץ או עזבו יחד עם המשלחת הראשית.
מוקדם יותר ביום שני התפתח הסיפור במהירות. בשעה 10:09 פרסם The Zioneer שלושה עדכונים: ראשית, סוכנות הידיעות האיראנית IRNA דיווחה כי סבב השיחות הנוכחי הסתיים; שנית, דווח כי המשלחת האיראנית עזבה את שווייץ בדרכה לטהראן; ושלישית, דיווח סותר ציין כי שיחות המשלחת הראשית הסתיימו אך צוותי מומחים נותרו לפקח על היישום. בשעה 10:23 ציין The Zioneer כי משרד החוץ של שווייץ בירך על ההתקדמות. בשעה 10:54 חגגה תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה את הסדרי הביטחון בלבנון. הדיווח בשעה 11:19 מאשר כעת את העזיבה ואת הנרטיב החגיגי מטהראן.
כפי שדווח ב-The Zioneer ביום ראשון (20:51, 21 ביוני), מקור איראני לרויטרס מסר כי השיחות הושהו, לא הסתיימו — מה שהוסיף לבלבול. הרקע הרחב יותר כולל דיווח מיום שישי (11:56, 19 ביוני) כי איראן ביטלה את השיחות בטענה לתקיפות ישראליות בלבנון.
עוד לא ברור אם צוותי המומחים האחראים לפקח על יישום מזכר ההבנות נותרו בשטח בשווייץ, והאם 'מערך הביטחון בלבנון' המדווח אומת באופן רשמי על ידי מקור בלתי תלוי או נותר טענה של כלי תקשורת המזוהים עם המדינה האיראנית.
6 התפתחויות
- מתפתחמשלחות ארה״ב ואיראן מביעות אופטימיות עם סיום השיחות בשוויץ
- מתפתחתסנים המזוהה עם משמרות המהפכה חוגג הסכמות מול ארה״ב בשווייץ: 'איראן הפכה לחלק ממערך הביטחון בלבנון'
- מבוססאיראן אישרה: נגיע לשיחות בשוויץ; דורשת שארה״ב תחייב את ישראל להפסיק לתקוף בלבנון
- מבוססאיראן הודיעה על סיום השיחות הטכניות עם ארה״ב בשוויץ; הוקמו ארבע קבוצות עבודה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
