סוכנות תסנים האיראנית מדווחת כי המשלחת הראשית של איראן סיימה את שיחותיה בשווייץ מול ארה״ב, אך צוותי מומחים נותרו במדינה כדי לעקוב אחר יישום מזכר ההבנות. ראש ממשלת פקיסטן שהבאז שריף הביע תקווה שהשיחות יביאו לתוצאות שיקדמו שלום בעולם.
המשלחת האיראנית הראשית עזבה את שווייץ ונמצאת בדרכה חזרה לטהראן, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת הישראליים נכון לשעה 10:09 שעון ירושלים — סיום פסגת השיחות הבכירה הראשונה. עם זאת, סוכנות תסנים האיראנית מדווחת כי צוותי מומחים נותרו במדינה כדי לעקוב אחר יישום מזכר ההבנות. העזיבה מגיעה לאחר שאיראן הכריזה על 'התקדמות טובה' (04:22) והמתווכות הכריזו על 'התקדמות מעודדת' (08:37).
כפי שדיווח The Zioneer, המסלול הדיפלומטי התפתח במהירות: ביום ראשון בשעה 14:22 נפתחו השיחות בשווייץ בהשתתפות המתווכות קטאר ופקיסטן. בשעה 23:29 בלילה דיפלומט אמריקני רמז שהשיחות עלולות להימשך אל תוך הלילה. בשעה 04:22 ביום שני הכריזה איראן על 'התקדמות טובה' ועל המשך עבודת הצוותים הטכניים — לשון המהדהדת בדיווח הנוכחי. בשעה 08:37 הודיעו קטאר ופקיסטן על סיום הפסגה עם 'התקדמות מעודדת', הקמת ועדת פיקוח בכירה וערוץ תקשורת ישיר למצר הורמוז ולהסלמה בלבנון. בשעה 10:09 דווח על עזיבת המשלחת, לצד הפרט הנוכחי על הישארות צוותי המומחים.
משרד החוץ של שווייץ בירך על ההתקדמות והדגיש שהדיפלומטיה צריכה לתרום ליציבות. ראש ממשלת פקיסטן, שהבאז שריף, הביע תקווה שהשיחות יובילו ל׳סיום המלחמה בין ארה״ב לאיראן' ו-'לתוצאות בונות מאוד', והוסיף כי הוא מקווה לחזור עם 'מסמך יוצא דופן שיקדם שלום, התקדמות ורווחה ברחבי העולם'.
נותר בלתי מאומת: היקף ומשך משימת המעקב של צוותי המומחים; תוכנו המדויק של מזכר ההבנות, שטרם פורסם; והאם התנאים מתייחסים לישראל — שהמסמך המשותף לא הזכיר, לפי הודעת המתווכות.
6 התפתחויות
- מתפתחמשלחות ארה״ב ואיראן מביעות אופטימיות עם סיום השיחות בשוויץ
- מתפתחתסנים המזוהה עם משמרות המהפכה חוגג הסכמות מול ארה״ב בשווייץ: 'איראן הפכה לחלק ממערך הביטחון בלבנון'
- מבוססאיראן אישרה: נגיע לשיחות בשוויץ; דורשת שארה״ב תחייב את ישראל להפסיק לתקוף בלבנון
- מבוססאיראן הודיעה על סיום השיחות הטכניות עם ארה״ב בשוויץ; הוקמו ארבע קבוצות עבודה
מקורות ואות
- קליטה פנימית
