דובר משרד החוץ האיראני אסמאעיל בקאאי אמר היום (שלישי) כי יכולות הטילים וההגנה של איראן לא יהיו חלק מהמשא ומתן עם כל גורם שהוא. ההצהרה מחדשת עמדה ניצית שהושמעה לראשונה בשבוע שעבר, על רקע המשך השיחות במסלול פקיסטן־קטאר.
דובר משרד החוץ האיראני אסמאעיל בקאאי חזר היום והדגיש כי איראן לא תנהל משא ומתן על יכולות הטילים וההגנה שלה עם כל גורם שהוא, בהצהרה האחרונה שמדגישה את הקו האדום של הרפובליקה האסלאמית בנוגע לתוכנית הצבאית שלה. הדברים משקפים הצהרה דומה שמסר בקאאי ב־18 ביוני, אז אמר כי הטילים של איראן "נועדו לשיגור, לא למשא ומתן".
כפי שדיווח The Zioneer בהרחבה ב־18 ביוני, איראן מציבה באופן עקבי קו הפרדה בין המשא ומתן הגרעיני לבין תוכנית הטילים הקונבנציונלית שלה, המוצגת כאמצעי הרתעה שאינו נתון למשא ומתן. ההצהרה הנוכחית באה על רקע המשך השיחות במסלול האמריקאי־איראני בתיווך פקיסטן וקטאר ברמה הטכנית, אף שבכירים איראנים חזרו והמעיטו בסיכויים לפריצת דרך. הטון עולה בקנה אחד עם העמדה האיראנית הרחבה יותר: ב־14 ביוני שלל דובר המשלחת האפשרות לשיחות נוספות עם ארה״ב לעת עתה.
בקאאי לא ציין טריגר ספציפי או סיבוב מדיני קרוב, ולא ברור אם ההצהרה נועדה להשיב להצעה שהתקבלה במסגרת השיחות הנוכחיות. טרם דווח על תגובה בינלאומית להצהרה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
