התקשורת האיראנית מדווחת הערב (שלישי) כי טהראן לא דנה בסוגיית הגרעין במהלך 18 שעות המו״מ בשווייץ, ולא מסרה התחייבויות חדשות. עוד נמסר כי חידוש הדיונים בנושא הגרעין מותנה ביישום סעיף 13 מתוך ההבנות שהושגו באיסלאמאבאד.
הערב (שלישי) דיווחה התקשורת האיראנית כי סבב השיחות האחרון בין איראן לארה״ב בשווייץ נמשך 18 שעות, וכי טהראן לא דנה בסוגיית הגרעין ולא מסרה התחייבויות חדשות. הדיווח קובע כי חידוש המשא ומתן הגרעיני מותנה ביישום סעיף 13 מתוך ההבנות המקדימות שהושגו באיסלאמאבאד.
דיווח זה ממשיך מגמה של הכחשות איראניות לאורך השיחות. ביום ראשון דיווחה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית כי נושא הגרעין לא עלה ב-80 הדקות הראשונות של השיחות באיסלאמאבאד. עד יום שני, דובר משרד החוץ האיראני הצהיר כי טהראן לא עסקה במשא ומתן גרעיני בשווייץ, וכי שיתוף הפעולה עם סבא״א יימשך רק תחת נהלים קיימים, בכפוף לאישור הפרלמנט והמועצה העליונה לביטחון לאומי. הדיווח של יום שלישי מוסיף את משך השיחות (18 שעות) ותולה את חידוש השיחות הגרעיניות בסעיף 13 של הסכם איסלאמאבאד.
בהקשר רחב יותר, כפי ש-The Zioneer דיווח קודם, איראן נוקטת עמדה עקבית שלא לדון בגרעין עד שארה״ב תעמוד בהתחייבויותיה. ניתוח ישראלי ציין בעבר כי נושא הגרעין "לא על השולחן" בשיחות ארה״ב-איראן, והעלה שאלות לגבי מלאי ההעשרה והפיקוח.
נותר לא מאומת האם איראן אכן מיישמת את סעיף 13, או האם ארה״ב מקבלת את התנאי הזה. לא התקבל אישור בלתי תלוי לעמדה האיראנית ממקורות אמריקניים או בינלאומיים.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
