משרד החוץ האיראני גינה את ההצהרה המשותפת של ארה״ב ומדינות המפרץ בעקבות ביקור מזכיר המדינה מרקו רוביו, והזהיר את השכנות שלא לאפשר לכוחות אמריקניים וישראלים לפעול משטחן. בטהראן הבהירו כי השיט במצר הורמוז ינוהל בהתאם למזכר ההבנות.
משרד החוץ האיראני הגיב היום (שישי) להצהרה המשותפת של ארה״ב ומדינות המפרץ לאחר ביקורו של מזכיר המדינה מרקו רוביו באזור. טהראן גינתה את ההצהרה כ׳פרובוקטיבית' והזהירה את מדינות המפרץ שלא לאפשר לכוחות אמריקניים או ישראלים להשתמש בשטחן לפעולות נגד איראן. בנוגע למצר הורמוז, הבהירו גורמים איראניים כי השיט ינוהל בהתאם למזכר ההבנות שנחתם עם עומאן, ודחו כל מסגרת חד-צדדית. ההצהרה באה בעקבות סדרת חילופי דברים בין וושינגטון לטהראן בשבועות האחרונים בנוגע למעבר הימי וההסכם האזורי הרחב, כפי שדיווח The Zioneer מאז אמצע יוני. איראן שבה ודוחה את מה שהיא מכנה לחץ חיצוני על מעמדו המשפטי של המיצר. האזהרה ניתנת על רקע מאמצים דיפלומטיים מתמשכים להגיע להסכם סופי בין ארה״ב לאיראן, כאשר הדיווחים מצביעים על חידוש השיחות בקרוב.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
