שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י שוחח בטלפון עם באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. עראקצ׳י אמר כי איראן מעלה בכל הפורומים הבינלאומיים ומול המתווכים והצד האמריקני את 'התוקפנות המתמשכת של ישראל בעזה, ההפרות המתמשכות והמשך רצח העם'.
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י שוחח בטלפון עם באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס, כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. עראקצ׳י אמר כי צוות המשא ומתן האיראני מעלה בכל הפורומים הבינלאומיים ומול המתווכים והצד האמריקני את 'התוקפנות המתמשכת של ישראל בעזה, ההפרות המתמשכות והמשך רצח העם'.
השיחה מגיעה יום לאחר שנעים הודה לאיראן על הבטחת הפסקת האש בשיחה קודמת, כפי שדיווח The Zioneer ביום שלישי. בשיחה ההיא, עראקצ׳י הביע תמיכה איראנית מתמשכת. התמליל מפרסם תסנים מתמקד במסר הדיפלומטי האיראני ולא בהתפתחויות חדשות בהפסקת האש.
השיחה הטרייה ממחישה את התיאום המתמשך של טהראן עם חמאס בעוד מתנהלות שיחות עקיפות עם ארה״ב. הלשון של עראקצ׳י — התייחסות ל׳רצח עם' — מתיישרת עם הרטוריקה האיראנית ארוכת השנים ולא עם ממצא רשמי חדש.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
