שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י מסר בשיחה כי צוות המשא ומתן האיראני מעלה את 'סוגיית התוקפנות המתמשכת, ההפרות המתמשכות והמשך מעשי ההשמדה' נגד עזה בכל הפורומים הבין-לאומיים, וכן בשיחות עם המתווכים והצד האמריקני, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים כפי שצוטט על ידי העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12).
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י הצהיר כי טהראן מעלה באופן שיטתי את הטענות ל׳תוקפנות מתמשכת, הפרות מתמשכות והמשך מעשי השמדה' ישראלים בעזה בכל הפורומים הבין-לאומיים והשיחות, כולל מול ארצות הברית. הדברים, המיוחסים לשיחת טלפון שדווחה על ידי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים וצוטטו על ידי העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12), נאמרו במסגרת ההתייעצויות הדיפלומטיות המתמשכות.
הצהרה זו דומה מאוד לשפה שבה השתמש עראקצ׳י בשיחת טלפון מוקדם יותר היום עם בכיר חמאס באסם נעים, כפי שדווח בתשע ושלושים. המהלך הדיפלומטי האיראני מגיע על רקע משא ומתן עקיף מתמשך עם ארה״ב, שכלל שיחות עם מקבילים מקטאר ומצרפת וכן מפגשים פנים אל פנים. תוכן הדברים האחרונים של עראקצ׳י מדגיש את הניסיון של טהראן לשמור על סוגיית עזה במרכז השיח הדיפלומטי שלה, בעוד שהשיח המסוים או הפורום שבו נאמרו הדברים לא פורסמו בהודעה.
כפי ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום (ד' 09:39), עראקצ׳י העלה האשמות דומות בשיחה עם נעים מחמאס. הדיווח בתסנים הוא המקור היחיד להצהרה זו; ההקשר המדויק — האם מדובר בשיחה, בפגישה או בתדרוך שממנו צוטט — נותר לא ברור.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
