שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י שוחח בטלפון עם בכיר חמאס באסם נעים והבטיח כי הצוות האיראני יעלה את הסוגיה הפלסטינית בשיחות מול ארה״ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים.
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י הבטיח לבכיר חמאס באסם נעים בשיחת טלפון אמש (רביעי) כי טהראן תעלה את הסוגיה הפלסטינית במשא ומתן המתנהל מול ארצות הברית, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. הדיווח פורסם בשעה 10:31 שעון ירושלים. השיחה היא האחרונה בשורת מגעים בין הצדדים בעוד איראן מתכוננת למגעים ישירים עם וושינגטון, שכלי התקשורת האיראניים רמזו כי הם קרובים.
הבטחה זו באה בעקבות שורה של הצהרות פומביות של עראקצ׳י. בשיחה הראשונה שפורסמה אמש, בסביבות השעה 10:10 שעון ירושלים, אמר עראקצ׳י לנעים כי איראן מעלה את 'התוקפנות המתמשכת של הכובשים נגד עזה, ההפרות המתמשכות והמשך מעשי ההשמדה' בפורומים בינלאומיים ובשיחות עם המתווכים וארה״ב. דיווח ראשוני זה פורסם במהדורות מוקדמות יותר של The Zioneer. בדיווח נוסף מאותו מחזור דסק, בשעה 23:08, אישר עראקצ׳י כי טענות אלו מועלות בכל השיחות, כולל מול הצד האמריקני. ההבטחה החדשה – להעלות ספציפית את הסוגיה הפלסטינית בשיחות מול ארה״ב – ממקדת את העמדה האיראנית הפומבית ככל שהמסלול הדיפלומטי מתקדם. כל הדיווחים מסתמכים אך ורק על תסנים, כלי התקשורת הממלכתי האיראני, ואין להם אישור בלתי תלוי ממקורות ישראלים או אמריקניים.
ההקשר הרחב יותר כולל את המשא ומתן המתמשך של איראן על הסכם גרעין ואזורי עם ממשל טראמפ. כפי ש-The Zioneer דיווח ב-11 ביוני, כלי תקשורת איראניים רמזו על סבירות גבוהה לעסקה, והנשיא טראמפ שוחח עם ראש הממשלה נתניהו באותו ערב. דיווח מה-16 ביוני ציין את חתימת מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן וישיבת קבינט ביטחון ישראלית לאחר מכן. איראן גם הבטיחה לחמאס תמיכה בהפסקת האש בעזה, כפי שדווח ברישום הראשון של השרשור.
נותר לא מאומת האם הצוות הדיפלומטי האיראני אכן העלה את הסוגיה הפלסטינית במשא ומתן הרשמי מול ארה״ב, ומה הייתה תגובת ארה״ב. התוכן והעיתוי המדויקים של השיחות עצמן בין איראן לארה״ב לא פורטו על ידי מקורות רשמיים או ישראליים.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
