שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י שוחח בטלפון עם בכיר חמאס באסם נעים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. עראקצ׳י אמר כי איראן מעלה את 'סוגיית התוקפנות המתמשכת של הכובשים נגד עזה, ההפרות המתמשכות והמשך מעשי ההשמדה' בכל הפורומים הבין-לאומיים ובשיחות עם המתווכים והצד האמריקני.
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י שוחח בערב יום רביעי בטלפון עם בכיר חמאס באסם נעים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. עראקצ׳י אמר לנעים כי איראן מעלה את 'תוקפנות הכובשים המתמשכת נגד עזה, ההפרות המתמשכות והמשך מעשי ההשמדה' בכל הפורומים הבין-לאומיים ובשיחות עם המתווכים והצד האמריקני. השיחה מגיעה לאחר שרשרת דיווחים שהתפרמה ב-The Zioneer החל מליל שלישי, 23 ביוני: בשעה 23:08 שעון ירושלים דיווח הגרסה הראשונה כי נעים הודה לאיראן על הפסקת האש וביקש המשך תמיכה; גרסה שנייה, בו-זמנית, הוסיפה את ניסוחו של עראקצ׳י על 'רצח עם' ו׳תוקפנות' ישראלי שהועלה מול המתווכים וארה״ב; וגרסה שלישית, גם היא בשעה 23:08, הרחיבה את הטענה כי ההאשמות הועלו בכל השיחות כולל עם הצד האמריקני — העדכון הנוכחי מוסיף את מסגרת 'הכובשים' ומאשר כי עראקצ׳י הפנה אותה ישירות לנעים.
השרשרת התפתחה מדיווח בערוץ לא מאומת (גרסה ראשונה, המצטטת ערוץ המסקר חדשות מאיראן) לדיווח בתסנים המאומת על ידי העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12) — מעבר ממקור משני לדיווח ישיר של סוכנות ידיעות ממלכתית. המעבר מ׳ישראל' ל׳כובשים' בגרסה הנוכחית עשוי לשקף מיתוג מחדש מכוון של הלשון המיוחסת לעראקצ׳י, אף שהמקור נותר תסנים.
כפי שדווח ב-The Zioneer, עראקצ׳י מנהל בימים האחרונים התייעצויות דיפלומטיות ענפות מול עמיתיו מקטאר, צרפת, רוסיה, טורקיה וסעודיה. השיחה עם בכיר חמאס — ארגון המוגדר כארגון טרור על ידי ישראל וארה״ב — מעידה על המשך התיאום בין טהראן לחמאס בעיצומה של מלחמת עזה והמתיחות האזורית המתמשכת.
לא ברור אם היו תוצאות או הסכמים כלשהם מהשיחה. אף גורם איראני או חמאס לא מסר פרטים נוספים על תוכן השיחה, ולא התקבל אישור בלתי תלוי לתוכן מעבר לדיווח תסנים. מועד השיחה המדויק בתוך ערב יום רביעי לא צוין.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
