שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, קרא שלא להתערב במתרחש במצר הורמוז ולהיצמד למזכר ההבנות. לדבריו, בתוך 30 יום יחזור המצר לתפקוד מלא תחת ניהולה הבלעדי של איראן, וכל התערבות מצד מדינה או גוף אחר תעכב את הפתיחה מחדש ותגביר את המתיחות, כך לפי דיווח בערוץ 301.
שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, חזר היום (ראשון) על עמדת טהראן לפיה מצר הורמוז ישוב לפעילות מלאה תוך 30 יום מחתימת מזכר ההבנות עם ארצות הברית, ושאיראן תנהל את המצר לבדה. בדברים שפורסמו באמצעות כלי תקשורת איראניים, הזהיר עראקצ׳י כי כל התערבות של מדינה או גוף אחר תסבך את הפתיחה מחדש ותגביר את המתיחות.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום (11:42 שעון ירושלים), עראקצ׳י קבע כבר אז שטהראן לבדה אחראית להשבת התנועה הימית לרמתה שלפני המלחמה. הדברים החדשים מוסיפים אזהרה מפני התערבות חיצונית. חבר כנסת איראני בכיר מתח בעבר ביקורת על סעיף 'המעבר ללא הגבלה' במזכר, בטענה שהוא מוותר על השליטה האיראנית (13 ביוני).
דבריו של עראקצ׳י מגיעים על רקע אי-ודאות מתמשכת לגבי מצב המצר, כאשר איראן הכחישה ב-19 ביוני דיווחים על סגירתו וטענה כי המשא ומתן על הסכם סופי עם ארה״ב עתיד להיפתח בקרוב. לא נמסר אישור בלתי תלוי ללוח הזמנים של 30 הימים בהודעה זו.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
