סגן שר החוץ האיראני כאזם גאריבאבאדי אמר כי שאלת הגישה למתקני הגרעין שהותקפו והאורניום המועשר תיבחן ותעלה לדיון אך ורק במסגרת ההסכם הסופי עם ארה״ב. הדברים, שדווחו ב-N12, מאותתים על המשך עמדתה של טהראן לדחות את סוגיות הפיקוח הרגישות ביותר לשלב מאוחר יותר בשיחות.
סגן שר החוץ האיראני לעניינים משפטיים ובינלאומיים כאזם גאריבאבאדי אמר היום (רביעי) כי הגישה למתקני הגרעין שניזוקו והאורניום המועשר יידונו אך ורק במסגרת הסכם סופי עם ארה״ב — דחיית סוגיות הפיקוח לשלב שאחרי מזכר ההבנות הזמני. הדברים, שדווחו בערוצים איראניים וב-N12, הם האחרונים בשורה של הצהרות שבהן טהראן דוחה את סוגיות הפיקוח הגרעיני וכניסת פקחי סבא״א לשלבים מאוחרים יותר בשיחות. כפי שדיווח The Zioneer אתמול, שגריר איראן לאו״ם אמר כי כניסת פקחי סבא״א לא נדונה בסבב הנוכחי. הצהרת סגן השר באה על רקע המו״מ הרחב בין ארה״ב לאיראן, שבו שני הצדדים אותתו כי מזכר הבנות עשוי להתקרב, אולם מחלוקות מרכזיות — היקף הסרת הסנקציות, שחרור כספים מוקפאים ופתיחת מצר הורמוז — עדיין לא נפתרו. גאריבאבאדי לא ציין לוח זמנים להסכם הסופי.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
