דיפלומט איראני בכיר דחה את דברי ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) רפאל גרוסי בנוגע לפיקוח על אתרי הגרעין, ומסר כי גישה תתאפשר רק לאחר השגת הסכם סופי, כך דווח בכלי תקשורת ישראליים.
דיפלומט איראני בכיר השיב לדבריו של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) רפאל גרוסי בנוגע לפיקוח על אתרי הגרעין באיראן, וחזר על עמדת טהרן המוכרת: גישה בינלאומית לאתרים רגישים תתאפשר רק לאחר חתימה על הסכם סופי ומקיף. ההצהרה, שפורסמה היום (ד') בכלי תקשורת ישראליים, היא האחרונה בשורת הכחשות איראניות לטענות מערביות על התקדמות בנושא הפיקוח הגרעיני.
הדברים באים לאחר ימים של אותות סותרים בין וושינגטון לטהרן. אתמול מסר שגריר איראן באו״ם כי סוגיית כניסת פקחי סבא״א נדחתה לשלב מאוחר יותר של השיחות. בנפרד, משרד החוץ האיראני הכחיש רשמית כי הסכים לאפשר כניסת פקחים למדינה, בניגוד מוחלט לטענות קודמות של סגן הנשיא האמריקאי ג׳יי.די ואנס. סגן שר החוץ קאזם גריבאבאדי מסר בעבר כי הגישה לאתרים תידון רק בהסכם הסופי.
כפי שדיווח The Zioneer במהלך השבוע האחרון, טהרן מבקשת בעקביות לדחות את הסוגיות הרגישות ביותר של הפיקוח — ובהן הגישה לאתרי הגרעין שניזוקו — לשלב המסכם של הדיפלומטיה, בעוד ממשל טראמפ מציג דיווחים סותרים על ההתקדמות.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
