משרד החוץ האיראני מסר היום (שבת) כי התקיפות הישראליות בלבנון בוצעו בתיאום עם ארה״ב ובכך הפרו את הסכם הפסקת האש, כך לפי הדיווח בערוץ מנוטר.
משרד החוץ האיראני האשים היום (שבת) את ישראל בהפרת הפסקת האש בלבנון, בטענה שהתקיפות האוויריות בוצעו בתיאום עם ארצות הברית, כך לפי דיווח בודד בערוץ מנוטר. בהצהרה לא נמסרו ראיות לטענת התיאום. הדברים מגיעים על רקע המשך הפעילות הצבאית הישראלית בדרום לבנון מאז כניסתה לתוקף של הפסקת האש בשבוע שעבר, על רקע דיווחים על נפגעים ונזק לתשתיות. ההאשמה היא המהלך הדיפלומטי החריף ביותר מטהראן מאז הפסקת האש, אך היא מבוססת על מקור בודד. כפי שדיווח The Zioneer, צה״ל ביצע מאות תקיפות בדרום לבנון ובבקאע מאז הפסקת האש, ששני הצדדים האשימו זה את זה בהפרתה.
- מבוססאיראן טוענת שתקפה מטרות הקשורות לארה״ב; מזהירה את מדינות המפרץ מסיוע לתקיפות
- מבוססאיראן מאשימה את ישראל בהפרת הפסקת האש בלבנון; דורשת מארה״ב להתערב
- מתפתחאיראן מאשימה את ארה״ב וישראל בהפרת הפסקת האש; מאיימת בתגובה צבאית-דיפלומטית
- מתפתחדובר משרד החוץ האיראני גינה את תקיפות ישראל בלבנון והזהיר מפני השלכות אזוריות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
