משרד החוץ האיראני פרסם היום (ראשון) הצהרה הדורשת לו״ז לנסיגת ישראל משטחי לבנון, על פי דיווח בודד. הדרישה חוזרת על תנאי הסף של טהראן להסדר רחב יותר.
הצהרת משרד החוץ האיראני שפורסמה בצהרי היום (ראשון) דורשת לו״ז ברור לנסיגת ישראל משטחי לבנון, לפי דיווח טלגרם יחיד המיוחס למשרד. ההצהרה מחזירה על תנאי הסף העקבי של טהראן לכל פתרון דיפלומטי — נסיגה ישראלית מלאה מדרום לבנון — שהרפובליקה האסלאמית קישרה שוב ושוב למתווה המתגבש מול ארצות הברית.
כפי שדיווח The Zioneer בעבר, גורמים איראניים בדרגים שונים — משר החוץ ועד הטלוויזיה הממלכתית — התעקשו ששום הסכם עם וושינגטון לא יוכל להתקדם ללא נסיגה ישראלית מלבנון. ישראל דחתה את הדרישה בפומבי. ההצהרה החדשה מתמקדת דווקא בהיבט הפרוצדורלי של לו״ז נסיגה, מבלי לרכך את תנאי הסף הבסיסי.
הטענה מבוססת על מקור יחיד ואינה מאומתת בשלב זה ממקורות בלתי תלויים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
