שגריר איראן לאו״ם אמר כי כל מתקפה נגד לבנון, כולל ביירות והדרום, חוצה את הקו האדום של טהראן, על פי דיווח ממקור אחד.
01 · המברק
שגריר איראן לאו״ם פרסם היום (שלישי) אזהרה כי כל תקיפה צבאית נגד לבנון — ובמיוחד ביירות ודרום לבנון — מהווה קו אדום מבחינת טהראן, על פי דיווח מדסק החוץ של חדשות 12. ההצהרה, שפורסמה ממקור אחד, מחזקת סדרת איתותים דיפלומטיים איראניים לאחרונים שקושרים את ביטחון לבנון לאינטרסים האסטרטגיים של הרפובליקה האסלאמית. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, משרד החוץ האיראני ובכירי מערכת הביטחון באיראן פרסמו אזהרות דומות בשבועות האחרונים, תוך שהם מציגים את לבנון כ״קו אדום" איראני על רקע פעולות צה״ל נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. דברי השגריר באו״ם נראים כממסדים עמדה זו בזירה הדיפלומטית הבינלאומית, אולם לא פורטו השלכות לחציית קו זה.
02 · ציר ההתפתחות
4 התפתחויות
מברקים קשורים
- מתפתחאיראן מאיימת: אם ישראל תתקוף בביירות או בלבנון — ההסכם מבוטל, נשוב לעימות מיידי
- מבוססאיראן מאיימת לתקוף ישירות את ישראל אם התקיפות בדרום לבנון יימשכו
- מתפתחנציג חיזבאללה בממשלה הלבנונית: על השלטון להיזהר מלהמעיט בערכה של איראן לעמוד בהתחייבותה לבלום את ישראל
- מבוססאיראן מזהירה: ארה״ב חייבת לאכוף את הפסקת המלחמה בלבנון לפי מזכר ההבנות
03 · מקורות ואות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
