שגריר איראן לאו״ם אמר היום כי בסיבוב הנוכחי של השיחות לא דנו בכניסת פקחי סבא״א למתקני הגרעין באיראן, ודיון זה יתקיים בשלב הבא של השיחות, לפי דיווח של העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12). הדברים באים לאחר הכחשה רשמית מוקדמת יותר של דובר משרד החוץ האיראני בנוגע לאפשרות כניסת פקחים לאתרים שניזוקו במלחמה.
בתדרוך עיתונאים היום הצהיר שגריר איראן לאו״ם כי כניסת פקחי סבא״א לאתרי הגרעין האיראניים לא נדונה בסיבוב הנוכחי של השיחות, וכי הדיון בנושא יגיע בשלב מאוחר יותר, לפי דיווח של העיתונאי אסף רוזנצוייג (N12). ההצהרה, שדווחה בשעה 11:41, באה לאחר הכחשה קטגורית יותר של דובר משרד החוץ האיראני אסמאעיל בקאאי, שאמר בשעה 11:00 כי לטהראן אין כל תוכנית להכניס פקחים לאתרים שניזוקו במלחמה. הצהרת בקאאי עצמה באה בעקבות דיווחים ראשוניים בשעה 10:52 על כוונה איראנית למנוע ביקורי סבא״א. יחד, רצף ההצהרות מראה קו תקיף מצד טהראן נגד גישת פקחי הסוכנות לתשתית הגרעין, אך עם ניסוח שונה: השגריר באו״ם משאיר פתח לדיון עתידי, בעוד דובר משרד החוץ סוגר את הדלת לחלוטין.
4 התפתחויות
- מבוססתסנים המקורבת למשמרות המהפכה: כניסת פקחי סבא״א לא אושרה על ידי צוות המשא ומתן האיראני
- מבוססחבר בכיר במשלחת המו״מ האיראנית: דיווחי התקשורת על הגעת פקחי סבא״א לאיראן – פרופגנדה מערבית
- מתפתחדובר איראן שולל תוכנית לביקור פקחי סבא״א; מנגנון לבנון תלוי בהבנות מול ארה״ב
- מתפתחדובר איראן סותר את ואנס: לא הוזמנו פקחי סבא״א
מקורות ואות
- קליטה פנימית
