איראן הודיעה היום (שלישי) כי לא תאפשר לפקחי הסוכנות הבין־לאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) לבקר באתרי הגרעין שלה, על פי דיווח ממקור אחד. ההצהרה מקשחת את עמדת טהראן, לאחר שמועצת הנגידים של סבא״א אישרה לאחרונה החלטה הדורשת דיווח על מלאי האורניום המועשר וגישה לפקחים.
איראן הודיעה היום (שלישי) כי לא תאפשר לפקחי הסוכנות הבין־לאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) לבקר באתרי הגרעין שלה, על פי דיווח ממקור אחד. ההודעה פורסמה מקור המקושר לדסק הביטחוני הישראלי, מבלי לציין גורם איראני רשמי בשמו או פרטים נוספים. העיתוי מגיע לאחר החלטת מועצת הנגידים של סבא״א מ־11 ביוני, שעברה ב־21 קולות בעד, הדורשת מאיראן לדווח על מלאי האורניום המועשר שלה ולאפשר לפקחים גישה לאימות – מהלך שטהראן דחתה בעקביות. כפי שדיווח The Zioneer, חבר בכיר במשלחת המו״מ האיראנית, פרופסור מוחמד מרנדי, דחה ב־22 ביוני דיווחים מוקדמים על הגעת פקחי סבא״א כ״פרופגנדה מערבית״, וכלי תקשורת המקורב למשמרות המהפכה טען ב־21 ביוני כי כניסת הפקחים לא אושרה. ההצהרה הנוכחית אינה מפרטת אם הכוונה לכל אתרי הגרעין בכלל או לאלה שנפגעו לכאורה בתקיפות האחרונות, ואינה מבחינה בין פיקוח שגרתי לבין גישה לבדיקה לאחר תקיפה. טרם דווח על תגובת סבא״א או ממשלות המערב. הטענה נותרה בלתי מאומתת ממקור איראני רשמי או ממספר כלי תקשורת בלתי תלויים.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
