בכיר במשרד הנפט העיראקי אמר לרויטרס כי בגדאד תיאלץ לשקול את כל האפשרויות אם מכסת ייצור הנפט שלה במסגרת אופ״ק לא תוגדל באופן נרחב. מקורות נוספים מסרו כי האפשרות לפרוש מהארגון נשקלה, אך בשלב זה הוחלט להישאר ולפעול להשגת מכסה גבוהה יותר.
בכיר במשרד הנפט העיראקי אמר היום (חמישי) לרויטרס כי עיראק תיאלץ לשקול מחדש את חברותה באופ״ק אם הקרטל לא יעניק לבגדאד מכסת ייצור נרחבת יותר. האיום מגיע בעקבות דיווח קודם של Shafaq News, עליו דיווח The Zioneer בשעה 12:38, לפיו הרשויות בעיראק שוקלות פרישה מאופ״ק. בדבריו היום אמר הבכיר כי עיראק "תיאלץ לשקול את כל האפשרויות העומדות לרשותה אם מכסת ייצור הנפט שלה במסגרת אופ״ק לא תוגדל באופן נרחב". מקורות נוספים מסרו לרויטרס כי האפשרות לפרוש מהארגון נשקלה בעבר, אך בשלב זה התקבלה החלטה להישאר בארגון ולפעול לקבלת מכסה גבוהה יותר.
עיראק היא יצרנית הנפט השנייה בגודלה באופ״ק אחרי ערב הסעודית, וכל צעד לעזוב את הקרטל ישנה את שוקי הנפט העולמיים. ההתפתחות באה בעקבות עזיבתה של איחוד האמירויות את אופ״ק, כפי שדווח ב-Reuters ב-20 ביוני. חוסר שביעות הרצון של עיראק ממערכת המכסות הוא ארוך שנים, והמתיחות המחודשת עם אופ״ק מתרחשת על רקע אי-הוודאות במצרי הורמוז והנוף האנרגטי שלאחר המלחמה. האפשרות לפרוש נותרה על השולחן אם המשא ומתן בתוך אופ״ק לא יביא להגדלה משמעותית של תקרת הייצור העיראקית.
3 התפתחויות
- מתפתחתפוקת הנפט האיראנית ירדה ב-19% בחודש האחרון — נתוני OPEC
- מבוססשר הנפט העיראקי: שדות הנפט מוכנים לחזרה מלאה לפעילות — הקצב תלוי בתנועה במצרי הורמוז
- מבוססארה״ב קוראת לאזרחיה לעזוב את עיראק לאלתר; הערכה: מתקפה חריגה על איראן תחל בקרוב
- מתפתחעיראק מודיעה על פתיחה מחדש של המרחב האווירי לאחר הודעת איראן על הפסקת אש
מקורות ואות
- קליטה פנימית
