מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים איים היום (יום חמישי) כי אם ישראל לא תסוג מדרום לבנון מרצונה, היא תיאלץ לצאת משם מובסת. הפרשנית שריה הרוש העריכה כי ההצהרה נובעת מהלחץ האיראני לנוכח המשא ומתן הישיר בין ישראל ללבנון שמתנהל בוושינגטון, אותו טהרן חוששת שיצליח.
מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, היחידה המובחרת האחראית על פעולות מעבר לגבולות איראן, אמר היום (יום חמישי) כי אם ישראל לא תסוג מדרום לבנון מרצונה, היא תיאלץ לצאת משם מובסת. האיום, שדווח בתקשורת הישראלית בשעה 15:56 (שעון ירושלים), ממשיך סדרה של הצהרות מסלימות בנושא.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 14:02 היום, מפקד כוח קודס כבר איים קודם לכן כי ישראל חייבת לסגת 'היום או שתובס מחר'. ההצהרה הנוכחית חוזרת על האולטימטום בניסוח שונה במקצת – ומוסיפה 'מרצונה' ו׳מובסת' כאלטרנטיבה – מה שמרמז על חיזוק העמדה הפומבית של משמרות המהפכה.
להצהרה צורפה פרשנות של הכתבת שריה הרוש, שאמרה לערוץ כי האיום 'מגיע מתוך הלחץ של האיראנים, משום שהמשא ומתן הישיר בין ישראל ללבנון מתנהל בוושינגטון והם לא רוצים שהוא יצליח'. דבריה ממסגרים את האיום כתגובה למשא ומתן בתיווך אמריקאי בין ירושלים לביירות, שדווח כי התקדם למרות התנגדות איראן.
זוהי האחרונה בשורה של איומים מצד כוח קודס בנוגע לדרום לבנון. בדיווחים קודמים של The Zioneer צוין כי גורמים איראניים בכירים טענו שהטעו אותם, ושציפו לנסיגה ישראלית כבר בתחילת השבוע. ישראל דחתה רשמית את הדרישות לסגת, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפי גורמים המקורבים לו כי עזיבת אזור הביטחון היא 'קו אדום'. ארצות הברית, לפי מספר דיווחים, לוחצת על ישראל לסגת כחלק ממאמצים דיפלומטיים רחבים יותר הקשורים למזכר ההבנות המתהווה בין ארה״ב לאיראן.
הצהרתו החדשה של מפקד כוח קודס אינה מציינת לוח זמנים מדויק מעבר לאולטימטום הכללי. לא דווח על תגובה ישראלית רשמית מיידית.
2 התפתחויות
- מבוססמפקד כוח קודס קאאני פונה בעברית לחיילי צה״ל: היכנעו או שתובסו כמו ב-2000
- מבוססשר החוץ האיראני מתנה הסכם סיום מלחמה בנסיגה ישראלית מדרום לבנון
- מבוססמשמרות המהפכה לאיראן מזהירים את ישראל: עצרו את התקיפות בדרום לבנון או התמודדו עם השלכות קשות
- מתפתחסקר איראני שואל: האם צה״ל ייסוג מלבנון תחת לחץ אמריקאי?
מקורות ואות
- קליטה פנימית
