מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה אמר היום (חמישי) כי אם ישראל לא תיסוג מרצונה מדרום לבנון היום, היא תיאלץ לצאת משם מחר כשהיא מובסת, לפי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים.
מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה פרסם הערב (חמישי) אולטימטום חדש, ולפיו כוחות ישראל חייבים לסגת מרצונם מדרום לבנון היום – או שיובסו מחר. הדברים דווחו ב-N12, ומצטרפים לשורת איומים מצד משמרות המהפכה בחודש זה.
כפי שדיווח The Zioneer, משמרות המהפכה פרסמו אזהרות אחדות מאז תחילת יוני בנוגע לפעילות ישראלית בדרום לבנון. ב-20 ביוני דרשו נסיגה ישראלית מלאה והפסקת אש מהאוויר. ב-19 ביוני איימו כי תקיפות ישראליות בוחנות את סבלנותן, עם 'השלכות קשות'. ב-23 ביוני הזהירו מפני 'חדירה לכפרים לבנוניים'.
האיום הנוכחי ממפקד כוח קודס מחדד את הלשון, וקובע דד־ליין משתמע של 24 שעות תוך איום ב׳תבוסה' המזכירה את הנסיגה הישראלית מלבנון בשנת 2000. הדיווח מבוסס על מקור תקשורת ישראלי אחד; משמרות המהפכה עצמם לא פרסמו הודעה רשמית בנושא, ולא יוחסו לאיום צעדים צבאיים ספציפיים.
2 התפתחויות
- מבוססמפקד כוח קודס קאאני פונה בעברית לחיילי צה״ל: היכנעו או שתובסו כמו ב-2000
- מבוססשר החוץ האיראני מתנה הסכם סיום מלחמה בנסיגה ישראלית מדרום לבנון
- מבוססמשמרות המהפכה לאיראן מזהירים את ישראל: עצרו את התקיפות בדרום לבנון או התמודדו עם השלכות קשות
- מתפתחסקר איראני שואל: האם צה״ל ייסוג מלבנון תחת לחץ אמריקאי?
מקורות ואות
- קליטה פנימית
