שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, הודה בפומבי לשגרירת לבנון (חמדה) על ניהול מו״מ קשוח, וכינה אותה דוגמה לפטריוטיות. 'נלחמת כמו לביאה, גברתי השגרירה,' אמר לייטר. הדברים פורסמו בערוץ אבו עלי אקספרס, ומשקפים מחווה דיפלומטית נדירה בין נציגי מדינות שמצויות מבחינה טכנית במצב עימות. לא צוין באיזה מו״מ מדובר.
שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, פרסם מחווה פומבית חריגה לשגרירת לבנון, ששמה מצוין במקור כ׳חמדה' (ככל הנראה חלה חמדה, שגרירת לבנון בוושינגטון מאז 2024). בהודעה שהפיץ ערוץ אבו עלי אקספרס, אמר לייטר: 'אני רוצה להודות לשגרירה חמאדה, על כך שניהלה מו״מ קשוח מאוד. את והצוות שלך הצבתם דוגמה לפטריוטיות עבור ארצכם. את נלחמת כמו לביאה, גברתי השגרירה.'
הדברים יוצאי דופן בכך שישראל ולבנון מצויות מבחינה טכנית במצב מלחמה, ואין מו״מ שלום פומבי בין הצדדים. המקור לא ציין באיזה מו״מ מדובר — ייתכן שזה קשור למסגרת הפסקת האש בתיווך אמריקאי בין ישראל לחיזבאללה שנמצאת בתוקף מאז נובמבר 2024, או לשיחות נפרדות על הגבול הימי.
המחווה של לייטר מגיעה על רקע מתיחות אזורית מתמשכת, והחלפות הדברים בין נציגי שתי המדינות בשגרה נוטות להיות עימותיות. The Zioneer דיווח בעבר על הצהרות לייטר בנושא המחויבות להפסקת האש, איומים איראניים ואזהרות על הגישה האמריקאית לשיחות לבנון. הפעם מדובר בפנייה דיפלומטית חריגה.
הצד הלבנוני לא הגיב עדיין בפומבי. ההקשר המדויק של ה׳מו״מ הקשוח' נותר לא ברור, ולא פורסמה הודעה רשמית של ממשלת ישראל או לבנון בנושא.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
