יחידות של צבא לבנון נכנסו אתמול לכפר עין ערב שבדרום לבנון, פתחו מחדש את הכביש שנחסם באמצעות סוללות עפר והחזירו את התנועה בציר בין עין ערב למארי, כך לפי סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית (NNA). הבוקר דווח כי תושבים החלו לשוב לבתיהם לאחר נסיגת כוחות צה״ל מהאזור.
צבא לבנון נכנס לכפר עין ערב בדרום לבנון ופתח מחדש את הכביש המקשר בינו לבין מארי, כך לפי סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית (NNA). הצעד בא לאחר נסיגת כוחות צה״ל מהאזור, ואפשר לתושבים להתחיל לשוב לבתיהם הבוקר.
התפתחות זו היא האחרונה בסדרת דיווחים על נסיגות צה״ל והחזרת תושבים לאזורים בדרום לבנון. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, תושבי עין ערב במחוז רשאיה שבבקעת הלבנון שבו לבתיהם לאחר שצה״ל נסוג, בעוד צבא לבנון פרס במקביל כוחות על הכבישים המובילים לדרום לבנון כדי למנוע תנועת אזרחים בשל חששות ביטחוניים. פתיחת הציר עין ערב-מארי מהווה צעד נוסף בנורמליזציה של הגישה לאזורים שהיו בשליטה ישראלית.
צבא לבנון טרם פרסם הודעה רשמית על פתיחת הכביש מעבר לדיווח ה-NNA. לא התקבלה תגובה ישראלית על הנסיגה או על מצב הכביש.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
