שגרירת לבנון בארה״ב, נדא חמאדה מעווד, אמרה כי ההסכם שנחתם הערב הוא צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית והבטחת הפסקה קבועה וסופית של מעשי האיבה, שתאפשר לתושבים לחזור לאדמתם, לפי דיווח ב-N12.
שגרירת לבנון בארה״ב, נדא חמאדה מעווד, הציגה את ההסכם שנחתם בוושינגטון הערב כנקודת פתיחה דיפלומטית. בדבריה, שדווחו ב-N12, אמרה כי ההסכם הוא 'צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית', והדגישה כי יבטיח 'הפסקה קבועה וסופית של מעשי האיבה', שתאפשר לתושבים העקורים לחזור לאדמתם.
דבריה משתלבים במסגרת הדיפלומטית הרחבה שהוצגה בטקס על ידי מזכיר המדינה האמריקאי רוביו ונציגים ישראלים, שתיארו את ההסכם כשלב ראשון בדרך להסדר מקיף יותר. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, שגריר ישראל ישראל לייטר אמר כי 'היעד הסופי הוא שלום בין שתי המדינות'.
דברי השגרירה מגיעים לאחר שההסכם, שגובש בארבעה ימי משא ומתן אינטנסיביים, התקבל בברכה משני הצדדים אך טרם פורסם במלואו. שאלת יישומו - לרבות לוחות הזמנים לנסיגת כוחות צה״ל ושיקום דרום לבנון - נותרה פתוחה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
