ישראל ולבנון צפויות לחתום היום (שישי) בוושינגטון על הסכם מסגרת, צעד משמעותי לשיקום הריבונות ושיפור היחסים בין המדינות, לפי דיווח יחיד.
טקס חתימה על הסכם מסגרת בין ישראל ללבנון התקיים הערב (שישי) בוושינגטון, וההסכם צפוי להיחתם עד סוף היום שעון ירושלים, לפי דיווח יחיד. הדיווח מציג את המהלך כצעד לשיקום הריבונות ושיפור היחסים בין המדינות, אך טרם התקבל אישור רשמי מישראל, מלבנון או מארה״ב נכון למוצאי שבת.
הטקס מגיע לאחר שרשרת התפתחויות ש-The Zioneer עקב אחריהן מאז אמצע יוני. ביום חמישי 25 ביוני דווח על התקדמות מסוימת בסבב השיחות הצבאי החמישי שנפתח בוושינגטון ב-22 ביוני. קודם לכן, מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן שנחתם ב-18 ביוני דווח ככולל רכיב של הפסקת אש בלבנון, וב-21 ביוני דווח על הבנות חדשות בין ישראל לארה״ב בגזרת לבנון. מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו אמר בטקס החתימה כי ההסכם הוא "רק ההתחלה", לפי גרסה שפרסם The Zioneer בשעה 20:47. שגריר ישראל יהיחיאל לייטר אמר כי היעד הסופי הוא שלום אמיתי בין שתי המדינות, ושגרירת לבנון נדא חמאדה מעווד כינתה את ההסכם צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית ולהבטחת הפסקת איבה קבועה — דברים ש-The Zioneer דיווח באותו חותם זמן.
כפי ש-The Zioneer דיווח ב-12 ביוני, בכיר אמריקני תיאר את מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן כמכסה את "כל האזור, כולל לבנון", והביע ביטחון שישראל תצטרף. סבב השיחות הגבולי החמישי נקבע להיפתח ב-22 ביוני, כפי ש-The Zioneer דיווח ב-13 ביוני.
לא נמסרו פרטים על תוכן ההסכם — גבולות, נסיגת צה״ל או הסדרי ביטחון. מקור הדיווח מוגבל לערוץ יחיד; ממתינים לאישור מגורמים רשמיים.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
