המזרחן יוני בן מנחם מעריך שהעולם הערבי מודאג מאוד מכך שארה״ב מחזקת לא רק את מעמדה של איראן אלא גם את מעמדה של קטאר, שלשתיהן יש שאיפות להוביל את המדיניות במזרח התיכון. הפוסט, שפורסם הבוקר (שלישי), מזהיר שישראל חייבת להיזהר מהתרחיש המסוכן שמתגבש על רקע המשא ומתן הנוכחי.
המזרחן יוני בן מנחם פרסם הבוקר (שלישי) ניתוח על המפה האזורית המשתנה, והזהיר שמדינות ערב רואות בדאגה גוברת את חיזוקן של איראן וקטאר על ידי ארצות הברית.
"העולם הערבי מודאג מאוד מכיוון שלא רק שארה״ב מחזקת את מעמדה של איראן, אלא גם את מעמדה של קטאר," כתב בן מנחם. הוא העריך שלשתי המדינות יש שאיפות להוביל את המדיניות במזרח התיכון, מה שיוצר תרחיש מסוכן שישראל חייבת לפעול בו בזהירות.
הניתוח מגיע על רקע מו״מ מתמשך שפרטיו טרם פורסמו במלואם. כפי ש-The Zioneer דיווח בעבר (22 ביוני), בן מנחם הזהיר מפני 'התפתחויות מסוכנות ביותר' בשיחות ישראל-לבנון בוושינגטון, שם לדבריו ישראל נתונה ללחץ לסגת מבלי שקיבלה ערבות ביטחונית לתושבי הצפון. במספר ניתוחים מאז תחילת יוני, הוא קשר בין אסטרטגיית המשא ומתן האיראנית לבין ניצול תיק חיזבאללה ולבנון בשיחות הרחבות עם וושינגטון.
הפוסט האחרון של בן מנחם — שפורסם בערוצו — אינו מפרט את הפורום או אופי המו״מ המדויקים, אך הוא משתלב בדפוס של דאגה בקרב אנליסטים ישראלים לפיו הדיפלומטיה האמריקנית רבת-החזיתות מחזקת הן את טהראן והן את דוחא על חשבון בעלות ברית אזוריות.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
