ראש ממשלת קטאר שוהה בעומאן, כך מסר דיפלומט לסוכנות AFP, לקראת תיווך שנועד לפתוח מחדש את מצר הורמוז באמצעות שיחות בין איראן למדינות המפרץ. הביקור ממשיך מאמצים דיפלומטיים קודמים, ובזמן שמדינות המפרץ מתנגדות, לפי דיווחים, לאגרות מעבר, ואיראן עשויה להציע תשלום עבור שירותי ים, ניווט וביטחון.
ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדלרחמן אל-ת׳אני, שוהה בעומאן, כך מסר דיפלומט לסוכנות AFP, כדי לפתוח בתהליך תיווך משותף עם מסקט שנועד לפתוח מחדש את מצר הורמוז באמצעות שיחות בין איראן למדינות המועצה לשיתוף פעולה של המפרץ. הביקור, שדווח אחר הצהריים, הוא הצעד האחרון בשרשרת דיפלומטית שתזאונייר עוקב אחריה מקרוב מאז תחילת יוני, אז החלו פגישות הכנה להבנות רחבות יותר בין ארה״ב לאיראן בדוחא. כפי שתזאונייר דיווח בשעה 13:23, ראש ממשלת קטאר הגיע למסקט כדי לקדם את המסלול הספציפי הזה בין המפרץ לאיראן, במקביל למשא ומתן האמריקאי-איראני. ההקשר הרחב יותר כולל שבועות של תיווך של דוחא בין וושינגטון לטהראן, שמקורות תיארו כמתקרבים לחתימה על מזכר הבנות פוטנציאלי. נתיב מצר הורמוז היווה נקודת מתח, כאשר מדינות המפרץ, לפי דיווחים, מתנגדות לאגרות מעבר, ואיראן בוחנת הצעות לתשלום עבור שירותי סביבה, ניווט וביטחון. תוצאת השיחות בין איראן, מדינות המפרץ, עיראק ועומאן נותרה בלתי מאושרת נכון למועד הפרסום.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
