מבית החולים רמב״ם בחיפה נמסר בצהריים: 'המומים וכואבים' את מותו של באסל סויד, רכז תפעול בהנהלה האדמיניסטרטיבית, שנפל בפעילות מבצעית בלבנון.
מבית החולים רמב״ם בחיפה נמסר בצהריים (יום חמישי) הודעה רשמית על מותו של רס״ר (מיל') באסל סויד, בן 32 מפקיעין, שנפל בפעילות מבצעית בדרום לבנון. בהודעה נמסר כי בית החולים 'המום וכואב' את נפילתו של סויד, ששימש כרכז תפעול בהנהלה האדמיניסטרטיבית — תפקיד שהביא אותו למגע ישיר עם מרבית 6,500 עובדי בית החולים.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, סויד נהרג כשמשאית הדלק בה נהג התהפכה בדרום לבנון בסביבות 23:00 אמש. חייל קרבי נפצע באורח בינוני בתאונה, וצה״ל חוקר את נסיבות האירוע. ההספד מבית החולים מאיר את מכלול התפקידים הכפול של משרתי המילואים — לוחמים בחזית ועובדים חיוניים בעורף האזרחי.
מוקדם יותר היום, כפי שדיווח The Zioneer, דיווח צה״ל תחילה על התהפכות רכב שגרמה להרוג אחד ופצוע בינוני, מבלי לזהות את סויד. בשעה 09:02 (ירושלים) התיר הצבא לפרסם את שמו, והלווייתו תתקיים בשעה 17:00 בפקיעין. ראש העדה הדרוזית, השייח' מופאק טריף, ספד לסויד כגיבור וציין את המחיר הכבד שמשלמת העדה במלחמה המתמשכת בלבנון.
סיבת ההתהפכות עודנה נחקרת. טרם פורסמו פרטים נוספים על הפעילות המבצעית או נסיבות התאונה.
4 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
