על פי דיווח באל-חדת, במתחם התת-קרקעי ברכס עלי טאהר בדרום לבנון נמצאים קצינים איראנים ובכירי חיזבאללה. הפרשן חזי סימן טוב מעריך כי קיים חשש איראני שצה״ל יתפוס את הקצינים ויחקור אותם — הסיבה המרכזית ללחץ האיראני להפסקת אש.
דיווח באל-חדת, שצוטט על ידי הפרשן יאיר גולדבלט, קובע כי קצינים איראנים ובכירי חיזבאללה נמצאים במתחם הפיקוד התת-קרקעי ברכס עלי טאהר שבדרום לבנון. הפרשן חזי סימן טוב מעריך כי קיים חשש איראני שצה״ל יתפוס את הקצינים ויחקור אותם, ומגדיר זאת כסיבה המרכזית ללחץ האיראני להפסקת אש.
דיווח זה מוסיף פירוט להתרעות קודמות. כפי ש-The Zioneer דיווחה ב-21:42 הערב, דיווח באל-ערביה תיאר קצינים איראנים המנהלים את המלחמה מהאתר בעלי טאהר. הדיווח הנוכחי מזהה את המתחם התת-קרקעי כעלי טאהר ומציין כי בכירי חיזבאללה נוכחים במקום.
צה״ל שולט במתחם האסטרטגי — שדווח בעבר כ״מבצר תת-קרקעי" שנבנה בסיוע איראני — כפי ש-The Zioneer דיווחה בשבת. בימים האחרונים התנהלו קרבות פנים אל פנים בין כוחות צה״ל למחבלי חיזבאללה על הרכס.
נוכחות הקצינים האיראנים לצד בכירי חיזבאללה טרם אומתה ממקורות בלתי תלויים, ולא ברור האם לצה״ל יש תוכניות מבצעיות ספציפיות נגד המתחם.
3 התפתחויות
- מתפתחדיווח: האיראנים לוחצים להפסקת אש כדי לבלום את עבודת צה״ל ברכס עלי טאהר
- מתפתחהפסקת האש בלבנון נשמרת; צה״ל הקפיא כניסה למתחם עלי טאהר בשל השיחות בשוויץ
- מבוססאנליסט מזהיר: ייתכן חידוש הלחימה הלילה ברכס עלי א-טאהר; האתר האסטרטגי של חיזבאללה
- מתפתחהרמטכ״ל: סוכל דרג פיקוד בכיר של חיזבאללה; מבצר תת-קרקעי באלי טאהר ובבופור
מקורות ואות
- קליטה פנימית
