שר החוץ האמריקני מרקו רוביו שוחח עם הנהגת איחוד האמירויות על ההסכם המתגבש עם איראן, על המעבר במצר הורמוז ועל חשיבות השלום והיציבות באזור, לפי N12.
שר החוץ האמריקני מרקו רוביו קיים שיחות עם הנהגת איחוד האמירויות הערביות ביום רביעי בנוגע להסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן, למעבר השיט במצר הורמוז וליציבות האזורית הרחבה יותר, לפי N12.
השיחה מתקיימת על רקע פעילות דיפלומטית ענפה לאחר החתימה על מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן. כפי שדיווח The Zioneer, רוביו אמר ל-CBS ב-14 ביוני כי הסכם הוא בלתי נמנע, והסנאטור לינדזי גרהאם תיאר מאוחר יותר את ההסכם כחיובי משום שהוא פותח את מצר הורמוז – נתיב מים מרכזי למעבר אנרגיה עולמי ומפרצי.
לאיחוד האמירויות, מרכז מסחר ואנרגיה אזורי, יש אינטרס ישיר בחופש השיט במצר. איראן איימה בעבר לסגור את נתיב המים, דרכו עוברת כחמישית מאספקת הנפט העולמית. המסרים הספציפיים שרוביו העביר להנהגת האמירויות בנוגע למנגנוני היישום והפיקוח לא פורסמו.
3 התפתחויות
- מתפתחרוביו: אסור לאף מדינה לגבות אגרות במצר הורמוז הבין-לאומי
- מבוססמזכ״ל נאט״ו מברך על ההסכם בין ארה״ב לאיראן: "צעד חיובי לקראת יציבות אזורית"
- מבוססרוביו: ארה״ב במסלול לחתימה על הסכם עם איראן, התקיפות בדאחייה לא יפגעו בתהליך
- מבוססהסנאטור גרהאם מרחיב על תמיכתו במזכר ההבנות עם איראן: 'ההסכם פותח את מצר הורמוז'
מקורות ואות
- קליטה פנימית
