הנשיא טראמפ איים שוב על איראן כי כל ניסיון לסגור את מצר הורמוז יגרור תגובה אמריקנית קשה. בראיון לפוקס ניוז אמר כי ארה״ב יכולה 'להשתלט' על המצר ולגבות דמי מעבר. בציוץ נוסף איים טראמפ כי על איראן לעצור מיד את חיזבאללה או לספוג תקיפות אמריקניות 'מאוד חזקות'.
הנשיא דונלד טראמפ החריף את איומיו נגד איראן הלילה, בראיון לרשת פוקס ניוז, באומרו כי ארה״ב יכולה 'להשתלט על מצר הורמוז' ולגבות 20% מדמי המעבר על הנפט אם איראן לא תגיע להסכם. בהתייחס לדברי נשיא איראן מסעוד פזשכיאן על העשרת אורניום, אמר טראמפ: 'שישמור על הפה. שיתעשת — או שנשתלט על שאר המדינה'.
האיומים מגיעים לצד ציוץ שבו דרש טראמפ מאיראן 'לעצור מיד את פרוקסי השכירים שלה בלבנון מלגרום לצרות', והזהיר שאם לא תעשה זאת — 'נכה בכם מאוד חזק שוב, בדיוק כמו שעשינו בשבוע שעבר, רק חזק יותר!!!'
כפי שדיווח The Zioneer ביום ראשון בערב (כתבות בשעה 16:21 ו-16:54), טראמפ מחריף בעקביות את הרטוריקה נגד טהרן השבוע, וקושר בין תוכנית הגרעין האיראנית, השליטה בנתיב הימי במפרץ וחזית חיזבאללה. הראיון החדש והציוץ מוסיפים איומים קונקרטיים על תפיסה צבאית של מצר הורמוז — נתיב מעבר נפט גלובלי מרכזי — בנוסף לאיומי התקיפה שהושמעו מוקדם יותר.
במקביל, מזכ״ל חיזבאללה נעים קאסם חזר ביום ראשון על דחיית כל הפסקת אש שנותנת לישראל חופש פעולה בלבנון, ואמר כי מדובר ב׳המשך של תוקפנות'. סוכנות טסנים הזהירה שאם ישראל לא תסוג מלבנון, כל המשא ומתן ייעצר ואיראן תיכנס ל׳שלב של תגובה קשה'.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
