הנשיא טראמפ אמר היום (שישי) כי ארה״ב הצליחה להביס את משטר הרפובליקה האסלאמית באיראן, וכי כעת מתנהל משא ומתן 'מעמדת כוח מוחלטת'. לדבריו, מצר הורמוז פתוח ושובר שיאים בתעבורה.
הנשיא טראמפ אמר היום (שישי) כי ארצות הברית 'הצליחה להביס את משטר הרפובליקה האסלאמית' באיראן. בהודעה שהופצה בכלי תקשורת ישראלים אמר טראמפ: 'הבסנו אותם לחלוטין. וכעת אנחנו מנהלים משא ומתן מעמדת כוח מוחלטת. כוח מוחלט. הם יודעים את זה.' הוא הוסיף כי מצר הורמוז פתוח ושובר שיאים בתעבורה. דברים אלה מהדהדים ומעצימים את אמירותיו הקודמות של טראמפ על הישגי ארה״ב מול איראן. כפי שדווח ב-The Zioneer מוקדם יותר היום, טראמפ אמר כי ארה״ב החלישה משמעותית את איראן, ומאפשרת מו״מ מעמדת כוח. בשבועות האחרונים טען טראמפ שוב ושוב שיכולותיה הצבאיות של איראן הושמדו, שמצר הורמוז נפתח מחדש ושעסקה עם טהראן קרובה. ההודעה הנוכחית, המכנה את המשטר 'רפובליקה אסלאמית', מרחיקה לכת בתיאור התוצאה כתבוסה של המשטר. מצר הורמוז היה מדד מרכזי בנרטיב של טראמפ: בעבר אמר כי למעלה מ-200 מכליות נפט חצו אותו בליווי אמריקאי. לא נמסרו פרטים מבצעיים חדשים. הטענה לא אומתה באופן בלתי תלוי.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
