הנשיא טראמפ אמר הבוקר (שישי) כי ארה״ב 'הרסה' את איראן וכעת מנהלת משא ומתן 'מעמדה של כוח טהור', לפי הודעה שפרסם ברשתות החברתיות. הדברים, שהועברו בכלי תקשורת ישראלים, מחזקים את הנרטיב של טראמפ על יתרון צבאי אמריקאי מוחץ לפני שיחות מדיניות עם טהרן.
הנשיא טראמפ חזר הבוקר (שישי) על טענתו כי ארצות הברית השיגה עליונות צבאית מוחלטת על איראן וכעת מנהלת משא ומתן 'מעמדה של כוח טהור'. ההודעה, שפורסמה ברשתות החברתיות והועברה באמצעות כלי תקשורת ישראלים, מהדהדת סדרה של הצהרות דומות בשבועיים האחרונים שבהן תיאר טראמפ את צבא איראן כ׳מושמד' ואת כלכלתה כ׳שבורה'.
כפי שדיווח The Zioneer בימים האחרונים, הנשיא נע בין איומי השמדה לבין קביעות על התקדמות דיפלומטית. ב-17 ביוני הצהיר כי המלחמה עם איראן הסתיימה וטהרן הסכימה לעולם לא להחזיק בנשק גרעיני; ב-22 ביוני אמר כי 'ימחה את איראן מעל פני האדמה' אם לא יושג שלום עולמי; וב-23 ביוני טען כי ארה״ב 'משביתה את איראן מיכולת הטילים שלה' תוך ניסיון להגיע להסכם הוגן.
ההצהרה החדשה אינה מוסיפה פרט מבצעי או לוח זמנים. היא אינה מבהירה אם השיחות נמשכות, תקועות או הסתיימו. המקור היחיד הוא צובר חדשות בטלגרם המצטט את ההודעה מבלי לספק קישור מקורי או תמליל רשמי מהבית הלבן. עם זאת, האותנטיות של ההצהרה עולה בקנה אחד עם עמדתו הפומבית של טראמפ ועם דבריו האחרונים שהושמעו על ידו.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
