ארגון הספנות הבין-לאומי של האו״ם הודיע הלילה (חמישי) כי הוא משהה את מבצע הליווי של אוניות במצר הורמוז, לאחר שמשמרות המהפכה תקפו ספינת מטען במים האסטרטגיים.
ארגון הספנות הבין-לאומי של האו״ם (IMO) הודיע הלילה (חמישי) כי הוא משהה את מבצע הליווי לאוניות במצר הורמוז, בעקבות תקיפה של משמרות המהפכה על ספינת מטען במים האסטרטגיים. המהלך מהווה היפוך מגמה לעומת מבצע הפינוי שהחל הארגון ביום רביעי, במטרה להוציא ספינות מהמצר על רקע הסגירה האיראנית.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 23:16, כלי תקשורת באיראן דיווחו לראשונה כי משמרות המהפכה תקפו ספינת מטען ליד המצר; זהות הספינה והיקף הנזק עדיין לא אושרו. ההשהיה של ה-IMO נמסרה לאחר אותה תקיפה, לפי הודעת הארגון. האו״ם החל בפינוי ספינות ביום רביעי, כפי שדיווח The Zioneer בשעה 12:42 באותו יום.
ההחלטה מהווה שינוי ניכר לעומת העמדה הקודמת של האו״ם. משמרות המהפכה סגרו את המצר לכלי שיט הקשורים לישראל ב-20 ביוני ומסובבים ספינות לאחור, כאשר אנליסטים מעריכים כי ייתכן שהמשמרות מנסות למנוע מהספינות לעלות על מוקשים ימיים. מבצע הפינוי של האו״ם היה הניסיון המאורגן הראשון להורדת המתיחות בזירה.
לא נמסרו פרטים על מטרת התקיפה, האם הספינה נפגעה או אם ישנם נפגעים. ה-IMO לא ציין מתי או אם מבצע הליווי יחודש.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
