צבא ארה״ב גינה את התקיפה האיראנית נגד ספינה אמש כ״תוקפנות בלתי מוצדקת" שהפרה באופן ברור את הפסקת האש. בהצהרה נמסר כי התנהלותה של איראן מערערת את חופש השיט בנתיב סחר בין-לאומי חיוני.
צבא ארה״ב פרסם הערב (שישי) גינוי חריף לתקיפה האיראנית נגד ספינה אמש, וכינה אותה "תוקפנות בלתי מוצדקת" המהווה הפרה ברורה של הפסקת האש הקיימת. בהצהרה, שיוחסה לצבא ארה״ב, נאמר כי איראן מערערת את חופש השיט בנתיב ימי בין-לאומי חיוני — ככל הנראה אזור מצר הורמוז או מפרץ עומאן, שם מתחוללים שבועות של הסלמה ימית בין וושינגטון לטהראן.
הגינוי מגיע שעות לאחר שצבא ארה״ב אישר כי תקף בעצמו מטרות איראניות ליד מצר הורמוז, בתגובה לתקיפה איראנית קודמת על ספינה באותו אזור. רצף האירועים יצר מעגל של פעולות תגמול בין שתי המדינות, כשכל צד מאשים את השני בהפרת הסכם הפסקת האש השברירי.
כפי שדיווח The Zioneer, הנשיא טראמפ האשים מוקדם יותר היום את איראן כי "הפרה בטיפשות" את הפסקת האש כשתקפה ספינות באמצעות רחפנים. משרד החוץ האיראני, מצדו, טוען כי התקיפות האמריקאיות האחרונות הפכו את הפסקת האש לבלתי ישימה. הצהרת צבא ארה״ב נועדה ככל הנראה לקבוע אחריות ברורה להסלמה הנוכחית על טהראן ולחזק את עמדת הממשל כי מעשי איראן מצדיקים תגובה צבאית נוספת.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
