בכיר אמריקני מסר לאלג׳זירה כי איראן הודיעה לארצות הברית שלא תטיל אגרות על ספינות במצר הורמוז. הדברים נמסרו על רקע שבועות של מתיחות סביב ניסיונות טהראן לגבות תשלום עבור מעבר בנתיב השיט האסטרטגי.
בכיר אמריקני מסר לאלג׳זירה היום (שבת) כי איראן הודיעה לארצות הברית שלא תגבה אגרות על ספינות במצר הורמוז. הדברים, המדווחים ממקור בלתי-רשמי יחיד, מצביעים לכאורה על נסיגה של טהראן, שטענה בעבר לזכות לגבות תשלום עבור מעבר בנתיב השיט ואף הכריזה שמזכר ההבנות הסופי עם ארה״ב מכיר בזכותה זו. The Zioneer סיקר בעבר את המחלוקת בהרחבה: ב-14 ביוני מסר בכיר אמריקני לפוקס ניוז כי ההסכם המתגבש מחייב את איראן לפתוח מחדש את המיצר ללא אגרות; ב-15 ביוני טענה איראן שארה״ב הכירה בזכותה לגבות אגרות לאחר 60 יום; וב-18 ביוני הכריזו בכירים איראניים על מזכר סופי ודרשו תשלום. מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו דחה שוב ושוב את תכנית האגרות כבלתי-אפשרית, לאחרונה ב-25 ביוני. ההודעה החדשה, ממקור אחד, טרם אומתה באופן בלתי-תלוי, וההקשר המדויק של הדיווח טרם פורט. אם תאושר, מדובר בהסלמה משמעותית של המתיחות הימית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
