דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר לאל-ג׳זירה כי ההסכם בין לבנון לישראל מהווה מסלול לשלום וליציבות קבועים. הדברים נאמרו הערב, בהמשך להסכם המסגרת שנחתם בוושינגטון ולהבנות ארה״ב-איראן.
דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר הערב (שישי) לאל-ג׳זירה כי ההסכם שנחתם בין לבנון לישראל 'מהווה מסלול לשלום וליציבות קבועים בין לבנון לישראל'. זוהי ההצהרה הרשמית הברורה ביותר של הממשל האמריקאי מאז נחתמה מסגרת ההסכם בוושינגטון ביום שישי.
הדברים נאמרים על רקע מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן, שנכנס לשלב היישום, ואשר על פי דיווחים קשור למסלול הפסקת האש בלבנון. מחלקת המדינה לא פירטה באשר למנגנונים הספציפיים, אכיפה, או לוח הזמנים לנסיגת צה״ל מדרום לבנון — נושאים שנותרו במחלוקת.
כפי שדיווח דיווחים מוקדם יותר הערב, דיווח לא מאומת טען כי ארה״ב ולבנון חתמו על הסכם המכיר ברצועת ביטחון ישראלית בדרום לבנון, אך לא התקבל אישור רשמי לדיווח זה. הצהרת מחלקת המדינה לא מתייחסת לסוגיית רצועת הביטחון.
סגן ראש המועצה המדינית בחיזבאללה, מחמוד קמטי, אמר השבוע כי ההסכם המתגבש בין ארה״ב לאיראן עשוי לפתוח דלת להרגעה בלבנון, אך התנה זאת בנסיגה ישראלית מלאה. גורמים ישראלים לא אישרו כל לוח זמנים לנסיגה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
