צבא ארה״ב תקף עשר מטרות צבאיות באיראן, בין היתר מערכות הגנה אווירית, אתרי כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים, בתגובה לתקיפות נגד ספינות מסחריות במצר הורמוז. טהרן הגיבה בתקיפת בסיסים אמריקניים בבחריין ובכווית, ללא נפגעים, על פי דיווח איראני.
צבא ארה״ב ביצע הבוקר (ראשון) עשר תקיפות נגד מטרות צבאיות באיראן, ובהן מערכות הגנה אווירית, אתרי כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים, על פי גורם איראני שצוטט בהודעה הראשונית. המבצע הגיע לאחר הדיווחים הראשונים על פעילות סמוך לעיר הנמל סיריכ ולמצר הורמוז שהחלו בשעה 00:17 שעון ירושלים, כאשר דיווחים לא מאומתים תיארו כטב״מים ופיצוצים. עד השעה 00:17, כלי תקשורת ישראלים ובכיר אמריקני אישרו את התקיפות הפעילות, ותיעוד וידאו של הפגיעות לעשר מטרות פורסם. טהרן הגיבה בתקיפת בסיסים אמריקניים בבחריין ובכווית, ללא נפגעים, לפי גורם איראני.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 03:04 שעון ירושלים, אזעקות נשמעו בבחריין כשארה״ב תקפה אתרי טילים וכטב״מים איראניים. בשעה 06:53 שעון ירושלים, הנשיא טראמפ איים כי אם הצבא ייאלץ להשלים את משימתו, הרפובליקה האסלאמית של איראן 'תחדל מלהתקיים.' בכיר אמריקני חשף כי איראן ניצלה את הפסקת האש כדי לשקם מערכי הגנה וטילים שנפגעו בתקיפות קודמות — שחלקם הותקפו שוב בשבת, לפי דיווח The Zioneer בשעה 01:18 שעון ירושלים.
ההסלמה הנוכחית היא הגל השני בתוך יומיים ברציפות של עימות ישיר בין ארה״ב לאיראן, והשלישי מאז יום חמישי — אז, לפי דיווח The Zioneer בשעה 07:20 שעון ירושלים ב-11 ביוני, גל תקיפות אמריקני קודם באיראן הושלם לאחר שטהרן טענה לסגירת מצר הורמוז.
נותר לא ברור אם איראן מתכננת תקיפות תגמול נוספות מעבר לתקיפות המדווחות על בסיסים אמריקניים בבחריין ובכווית, או אם ארה״ב תפתח בגל נוסף. לא נכלל בהודעה הראשונית אישור רשמי מפיקוד המרכז האמריקני או הפנטגון בנוגע למטרות הספציפיות או להערכת הנזק.
15 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
