פיקוד המרכז של ארצות הברית (סנטקום) הודיע כי פתח בגל תקיפות חדש נגד עשרות מטרות צבאיות ברחבי איראן, לאחר שטהראן הפרה את הפסקת האש בשיגור כטב״ם לעבר מכלית הנפט MT Kiko סמוך למצר הורמוז. לפי סנטקום, הותקפו תשתיות פיקוד ושליטה, מערכות תקשורת, מערכי הגנה אווירית, מחסני כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים.
פיקוד המרכז של ארצות הברית (סנטקום) הודיע הבוקר (ראשון) כי פתח בגל תקיפות חדש נגד עשרות מטרות צבאיות ברחבי איראן, לאחר שהאשים את טהראן בהפרת הפסקת האש. לפי הודעת סנטקום, איראן שיגרה כטב״ם מתאבד לעבר מכלית הנפט MT Kiko סמוך למצר הורמוז, ובכך הפרה את ההפוגה שבאה לאחר גל התקיפות האמריקני הקודם. הפיקוד מסר כי הותקפו תשתיות פיקוד ושליטה, מערכות תקשורת, סוללות הגנה אווירית, מחסני כטב״מים ויכולות להנחת מוקשים.
כפי שדיווח The Zioneer, ארה״ב ביצעה תקיפות נגד עמדות איראניות בשבוע האחרון בתגובה להתקפות איראניות על ספנות מסחרית. סנטקום מסר כי גל התקיפות הנוכחי בא "בתגובה להמשך התקיפות האיראניות נגד הספנות המסחרית" וכי כוחות ארה״ב "ממשיכים להיות ערניים, קטלניים ומוכנים".
משרד החוץ האיראני גינה את התקיפות האמריקניות, וכינה אותן הפרה של אמנת האו״ם ושל סעיף 1 במזכר ההבנות בין המדינות. טהראן האשימה את וושינגטון כי "אין לה כל ערך או אמינות להתחייבויותיה".
גל התקיפות הנוכחי ממשיך דפוס של חילופי מהלומות שהסלימו בימים האחרונים, כאשר ארה״ב תוקפת תשתיות הקשורות למשמרות המהפכה ואיראן משיבה בירי טילים וכטב״מים לעבר עמדות אמריקניות וספנות אזורית.
2 התפתחויות
- מאומתCENTCOM: איראן שיגרה כטב״מים מתאבדים לעבר ספינות מסחריות במצר הורמוז — כולם יורטו
- מבוססארצות הברית מרחיבה את התקיפות בדרום איראן; ישראל נערכת לאפשרות של תגובת חיזבאללה
- מבוסספיקוד המרכז האמריקני השלים תקיפות מדויקות נוספות ברחבי איראן
- מתפתחפיקוד מרכז ארה״ב תוקף מכלית נפט שניסתה לפרוץ את המצור במצר הורמוז
מקורות ואות
- קליטה פנימית
