שגרירות ישראל בוושינגטון: סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון בתיווך ארה״ב החל כעת במחלקת המדינה. הדיונים יתקיימו במסלול מדיני וצבאי במקביל, בהמשך לסבבים קודמים בנושא פירוז חיזבאללה ולוח הזמנים לנסיגת צה״ל מדרום לבנון.
הסיבוב החמישי של השיחות בתיווך ארה״ב בין ישראל ללבנון נפתח רשמית היום (שלישי) במחלקת המדינה בוושינגטון, כאשר שגרירות ישראל אישרה את תחילת הדיונים במסלול מדיני וצבאי במקביל. השיחות נפתחו אחר הצהריים, לאחר שהמשלחת הלבנונית הגיעה למקום מוקדם יותר היום (בדיווח מהשעה 16:09).
הסיבוב הנוכחי הוא האחרון בשרשרת ש-The Zioneer עקב אחריה מאז הדיווח הראשוני על סיבוב חדש הבוקר (09:53), שציין כי השיחות יימשכו עד יום חמישי. מוקדם יותר ביום שני (20:28) דיווח הדסק כי השיחות יעסקו בפירוז חיזבאללה ובמועד נסיגת צה״ל, עם מחלוקת על מיקומי הפיילוט כפי שדווח ב-i24NEWS. הסיבוב הרביעי בסוף מאי הניב רק 'התקדמות צנועה' בהגדרות הפיילוט, לדברי מחלקת המדינה. איכות המקורות השתפרה מדיווח בודד בשבוע שעבר למספר אישורים היום (שגרירות ישראל, הגעת המשלחת הלבנונית).
כפי שדיווח The Zioneer ב-13 ביוני (03:29), מקור לבנוני אמר לאל-מיאדין כי הסיבוב יתקיים ב-22 ביוני. מאוחר יותר, ב-18 ביוני (18:31), אמרו גורמים לבנוניים לאל-חדת' שהסיבוב הוא 'קריטי להפסקת אש קבועה' והדגישו שאין חזרה מפירוז חיזבאללה ופריסת צבא לבנון בדרום. ב-3 ביוני דיווחה אל-חדת' על שיפור באווירה ועל תקוות ארה״ב להצהרה משותפת ולתוכנית פעולה.
נותר פתוח: המחלוקת על מיקום הפיילוט — לבנון רוצה לפרוס באזורים שבהם צה״ל עדיין נוכח, ישראל מעדיפה אזורים שבהם אינו נוכח — והשאלה אם סיבוב זה יוכל לקדם מעבר ל׳התקדמות הצנועה' של קודמו.
8 התפתחויות
- מתפתחדיווח: סבב השיחות החמישי בין לבנון לישראל יחל בוושינגטון ב-22 ביוני
- מבוססמקורות לבנוניים: סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון יפתח ב-23 ביוני; יתמקד בהפסקת אש קבועה
- מתפתחישראל ולבנון מתכוננות לסבב השיחות הבא; טראמפ קורא ל׳רוך יותר' מול חיזבאללה
- מבוססהנשיא הרצוג: מחר יתחדש המשא ומתן בין ישראל ללבנון בוושינגטון; פירוק חיזבאללה חייב להיות חלק מכל פתרון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
